تکذیب ادعای احضار کاردار ایران به وزارت خارجه آلمان


تکذیب ادعای احضار کاردار ایران به وزارت خارجه آلمان

خبرگزاری آریا - یک منبع آگاه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین، احضار کاردار ایران به وزارت خارجه آلمان را تکذیب کرد.

تکذیب ادعای احضار کاردار ایران به وزارت خارجه آلمان
خبرگزاری آریا - یک منبع آگاه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین، احضار کاردار ایران به وزارت خارجه آلمان را تکذیب کرد.
به گزارش پارس‌تودی؛ نشریه اشپیگل‌آنلاین ادعا کرده بود، وزارت خارجه آلمان به بهانه بازداشت یک تبعه افغانستان به اتهام جاسوسی از آلمان برای ایران، کاردار جمهوری اسلامی ایران در برلین را احضار کرده است.
یک منبع آگاه در سفارت ایران در برلین اما روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما؛ با بیان اینکه احضاری در کار نبوده است، افزود: کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین سه‌شنبه گذشته با تصمیم خودش برای پیگیری برخی امور به وزارت خارجه آلمان رفت.
به گفته این منبع آگاه، در این مراجعه موضوع تبعه افغانستان که پیش از این به اتهام ارتباط با ایران بازداشت شده است، مطرح نشد.
برخی رسانه‌ها اعلام کردند: کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین به وزارت خارجه آلمان احضار و در دیدار با «فیلیپ اکرمن» معاون وزیر خارجه آلمان، به صراحت نگرانی خود را از آنچه فعالیت جاسوسی تبعه افغان برای ایران می‌خوانند، به وی ابراز کرده‌اند.
هفته گذشته آلمان ادعا کرد: یک تبعه افغانستان به نام "عبدالحمید" را که از سالها پیش به عنوان مترجم و مشاور ارتش آلمان فعالیت می‌کرد و از دسترسی‌های امنیتی بالایی برخودار بود، به اتهام ارتباط با ایران بازداشت کرده است.
«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اتهام‌زنی آلمان، ضمن رد هرگونه ارتباط این فرد ادعایی با جمهوری اسلامی ایران گفت: از شنیدن این خبر در بحبوحه اتهام‌زنی‌های امنیتی ناروا و طراحی شده توسط آنانی که به دنبال تخریب روابط ایران و اروپا در این مقطع مهم و حساس هستند، تعجب نمی‌کنیم.
در ماه‌های گذشته چند ادعای مشابه از سوی کشورهای اروپایی از جمله اتریش، فرانسه و آلمان علیه ایران مطرح شده است. در تمام این موارد، ادعای کشورهای اروپایی مبتنی بر مدارکی بوده که رژیم صهیونیستی در اختیار آنها قرار داده است.
113/120
بیشتربخوانید:
قاسمی در واکنش به ادعاهای مطرح شده در آلمان؛ تخریب روابط دیرینه ایران و اروپا از سوی معاندان عجیب نیست
کلیدواژه ایران آلمان سفارت احضار کاردار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس