آلاینده‌های چرمشهر پای میز محاکمه


آلاینده‌های چرمشهر پای میز محاکمه

فهرست واحدهای آلاینده شهرک چرم مشهد هفته آینده به دستگاه قضایی ارائه می‌شود


شهرآرا آنلاین - سارا رنگیان| از پایش تابستانه چرمشهر، ۴ماهی می‌گذرد و پایش زمستانه آن هم حالا به پایان رسیده است. طبق اعلام مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، ٢٩ واحد صنعتی مستقر در شهرک چرمشهر مشهد تا پایان شهریور امسال به عنوان واحدهای آلاینده شناسایی و به همه آن‌ها اخطار داده شده است و بر این اساس این واحدها موظف‌اند تا پیش از بهره‌برداری تصفیه‌خانه جدید چرمشهر استانداردهای لازم را درباره ایمنی و بهداشت محیط کار موسوم به «اچ.اس.ای» کسب و اجرایی کنند.

تا آن زمان همه واحدهای مستقر در چرمشهر باید اقداماتی از جمله کنترل نمک از مبدأ، جداسازی خط لایمینگ، جداسازی پساب کروم و در مجموع کاهش میزان آلایندگی را انجام دهند. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هم در واکنش به این موضوع تأکید کرد که اگر قرار به مهلت دادن باشد، سازمان محیط‌زیست باید مهلت دهد، حال آنکه ما چنین کاری را نکرده‌ایم و تا هفته آینده واحدهای آلاینده را برای پلمب به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد. تورج همتی در ادامه گفت که طبق بازدیدهای شهریورماه از شهرک چرمشهر مشهد، واحدهای آلاینده به دستگاه قضایی معرفی شدند و اخطاریه‌های لازم نیز صادر و مهلت‌ها داده شده است.

او همچنین اضافه کرده است که حالا و با انجام پایش‌های نهایی طی روزهای گذشته، اولویت‌بندی واحدهای آلاینده در کمیته فاضلاب که پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود، انجام خواهد شد تا از این طریق با آلوده‌ترین واحدهای شهرک چرمشهر برخورد قضایی و آلاینده‌ترین‌ها هم پلمب شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه هفته آینده واحدهای آلاینده را به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد، گفت که روز گذشته نامه‌ای هم به شرکت شهرک‌ها دادیم و اعلام کردیم که پساب واحدها غیراستاندارد است و مورد تأیید نیست.

بر این اساس و طبق اعلام همتی آخرین مهلت به واحدهای این شهرک برای برخورد تا پایان هفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس