رای دیوان عدالت اداری به شکایت صندوق ذخیره فرهنگیان/ وصول بخشی از مطالبات دولت به فرهنگیان


رای دیوان عدالت اداری به شکایت صندوق ذخیره فرهنگیان/ وصول بخشی از مطالبات دولت به فرهنگیان

نیکدل با اشاره به پیگیری مطالبات سهم دولت برای فرهنگیان از وصول بخشی از این مطالبات مربوط به برنامه پنجم توسعه خبر داد.

رای دیوان عدالت اداری به شکایت صندوق ذخیره فرهنگیان/ وصول بخشی از مطالبات دولت به فرهنگیانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی نیکدل مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسه مشترک مدیران عامل و هیئت مدیره شرکت‌های تابعه و مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان که امروز در ساختمان اصلی این صندوق برگزار شد، با اشاره به اینکه فقدان ارتباط ارگانیک میان شرکت‌های مختلف باعث صدمه به صندوق می‌شود، اظهار کرد: حفظ پول معلمان و ایجاد ارزش افزوده از مهم‌ترین عوامل موثر در صندوق ذخیره محسوب می‌شود و هرچه بتوانیم اطلاع رسانی کرده و ذی‌نفعان را در جریان تصمیم گیری قرار دهیم، موثر‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: هیچ خواسته فی البداهه نمی‌تواند روی میز هیئت مدیره قرار گیرد و کار غیرکارشناسی به نتیجه نمی‌رسد همچنین بدنه سازمان باید مطالبه گری کند و این موضوعات در فرهنگ سازمانی قرار گیرد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: ارزش سهام امسال سه برابر بیش از قیمت خرید مشتری دارد و این موضوع نشان از اقدامات کارشناسی است.

نیکدل با اشاره به اینکه سازمان نباید متکی به افراد باشد، تصریح کرد: نهاد‌های تصمیم سازی باید در سازمان وجود داشته باشد تا اقدامات از حالت دستوری به همفکری تغییر می‌کند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با شاره به اینکه تامین وجوه جاری معوقات سال های قانون برنامه پنجم توسعه براساس مفاد تبصره ۶۳ قانون دوم توسعه مطابق دادخواست سال ۹۴ به مراجع قضایی رسید، گفت: این شکواییه به شهبه پنجاهم دیوان عدالت اداری ارجاع و پس از رسیدگی طی دادنامه صادره، در سال ۹۵ با انگاره دولتی بودن موسسه رد شکایت شد اما این پیگیری ادامه داشت و در سال ۹۶ نسبت به درخواست اعمال ماده ۷۹ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری اقدام شد و سرانجام برای رسیدگی ماهوی به شعبه چهارم تجدید نظر دیوان ارجاع داده شد.

نیکدل افزود: در مرداد ۹۷ صدور رای مبنی بر غیردولتی بودن موسسه از شعبه چهارم دریافت شد و دولت محکوم به پرداخت وجوه برنامه پنجم شد و سال ۹۵، ۳۹۰ میلیارد تومان برنامه پنجم وصول شد که به حساب معلمان واریز می‌شود.

وی ادامه داد: اگر تا پنج درصد را معلمان پرداخت کرده بودند اکنون به جای ۶۰۰ میلیارد تومان باید سه هزار میلیارد تومان وصول می‌کردیم؛ البته با توجه به شرایط ۱۰۰ هزار معلم میزان پرداختی خود (قدرالسهم) را از ۱/۲ درصد به پنج درصد افزایش داده‌اند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه تلاش داریم تا معلمان دیگر هم دارد صندوق ذخیره شوند، گفت: تلاش داریم ضریب نفوذمان را بالا ببریم، همچنین معلمانی که بازنشسته می‌شوند می‌توانند پول خود را دریافت نکنند و پول آن‌ها در چرخه فعالیت بماند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد