دستاوردهای صنعت بازی های رایانه ای در کشور/ غربی‌‌ها از بازی‌های ایرانی بیشتر از انرژی هسته‌ای می‌ترسند


دستاوردهای صنعت بازی های رایانه ای در کشور/ غربی‌‌ها از بازی‌های ایرانی بیشتر از انرژی هسته‌ای می‌ترسند

بابک کرباسی کارشناس بازی‌های رایانه‌ای گفت: چند خبرگزاری بین‌المللی اعلام کردند صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران به عنوان یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی خطرناک‌تر از انرژی هسته‌ای این کشور است.

بابک کرباسی کارشناس بازی‌های رایانه‌ای گفت: چند خبرگزاری بین‌المللی اعلام کردند صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران به عنوان یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی خطرناک‌تر از انرژی هسته‌ای این کشور است.

دستاوردهای صنعت بازی های رایانه ای در کشور/ غربی‌‌ها از بازی‌های ایرانی بیشتر از انرژی هسته‌ای می‌ترسندبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ۴۰ سال از روز‌های پرتلاطم پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و نهال علم ایران که در آن روزگار شا‌خه‌ای نحیف بود، حالا به درختی تنومند تبدیل شده و برگ‌های زرین آن در جهان علم و دانش می‌درخشند. کارنامه علم و فناوری ایران در این سال‌ها بسیار پربار بوده و نشان از رشد بی‌وقفه‌ای دارد که در بیشتر عرصه‌ها حتی با وجود نوظهور بودن سعی دارد قله‌های بلندتری را فتح کند.

پیشرفت‌های علمی و دستیابی جمهوری اسلامی به برخی از فناوری‌های نوین در سال‌های اخیر، به‌گونه‌ای حیرت‌انگیز است که نگرانی غربی‌ها دوچندان کرده است.
دشمنان خارجی با تشدید فشار‌ها و کارشکنی‌ها بر ایران اسلامی در تلاشند با بهانه‌هایی از جمله موضوع هسته‌ای و رشد موشک‌های ما و تشدید تحریم‌ها و... جلوی پیشرفت‌های ایران را بگیرند. دستاورد‌های شگرف زیر می‌تواند تا حدودی نمایان‌گر پیشرفت‌های علمی و فناوری بعد از انقلاب باشد.

در آستانه رسیدن ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت مناسبی فراهم شد تا انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را در جهات مختلف مورد بررسی قرار دهیم. هرچه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فاصله می‌گیریم، بیش از پیش به اهمیت موضوع دستاورد‌های انقلاب اسلامی و بیان پیشرفت‌ها در حوزه‌های گوناگون پی می‌بریم. اینک در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و شکوفایی آن مقایسه ایران قبل و بعد از انقلاب، می‌‌تواند واقعیت‌های مهمی را برای نسل‌‌های پس از انقلاب آشکار کند.

در طی سال‌های اخیر یکی از حوزه‌های مهم و قابل بحث که با پیشرفت‌های شگرفی همراه بوده، حوزه بازی‌های رایانه‌ای است. برای درک هرچه بهتر دستاوردهای کشور در این حوزه لازم است شرایط کشور در آن روزگار را مرور کنیم، شرایطی که می‌تواند برای ارائه قضاوت بهتر و دقیق‌تر در مورد عظمت دستاوردهای انقلاب اسلامی در مقایسه وضعیت فعلی کشور با وضعیت قبل از انقلاب موثر واقع شود. به همین منظور گفتگویی را با یکی از کارشناسان بازی‌های رایانه‌ای آماده کرده‌ایم که می‌توانید در ادامه آن را دنبال کنید.

دستاوردهای صنعت بازی های رایانه ای در کشور/ غربی‌‌ها از بازی‌های ایرانی بیشتر از انرژی هسته‌ای می‌ترسند

بابک کرباسی کارشناس و تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص پیشرفت‌های حوزه بازی‌سازی بعد از انقلاب گفت: صنعت تولید بازی‌های ایرانی با وجود فزار و نشیب‌های فراوان، توانسته در چهل سال پس از انقلاب اسلامی ایران پیشرفت کند و با اتکا جوانان ایرانی در مدت کوتاهی در دنیا و خاورمیانه مطرح شود و در کنار بازی‌های خارجی قرار بگیرد. کشور‌های صاحب تولید صنعت بازی‌های رایانه‌ای و یا اصطلاحاً باشگاه کشور‌های تولید بازی‌های رایانه‌ای، کشور‌های زیادی در دنیا نیستند، تقریباً حدود ۴۰ کشور توانایی تولید مستقیم و مستقل این حوزه را دارند. اینکه ما توانسته‎‌ایم از سال‌های ۸۴، ۸۵ به صورت رسمی وارد این باشگاه شویم، به سبب کمک‌های مستقیم جمهوری اسلامی ایران از نظر نگاه حاکمیتی و دستورالعمل مستقیم مقام معظم رهبری برای راه‌اندازی این صنعت و کسب‌و‌کار در کشورمان به عنوان یک صنعت فرهنگی بالادستی بوده است.

کرباسی ادامه داد: تولید بازی در ایران به عنوان یک کار سرگرمی و تولید یک محصول مبتنی بر برنامه‌نویسی و علم کامپیوتر از سال ۷۷ شروع شد و به صورت خودجوش و تحت DOS، بازی‌هایی نظیر شکارچی تانک و تارزان و .. تولید شد؛ یعنی بازی‌هایی که امروز بسیاری از نسل‌های قدیمی آن را می‌شناسند و بچه‌های نسل جدید هیچ اطلاعاتی از این دست بازی‌ها ندارند. از سال ۸۴، ۸۵ حاکمیت به این سمت رفت که تولیدات ما در عرصه فرهنگی وارد بحث صادرات شده و با دو هدف‌گیری مستقیم این کار انجام شد؛ یکی تامین سبد مورد نیاز خوانوار داخل کشور بود و دیگری صادرات محصول خارج از کشور مفاهیم ناب و ارزشمند جمهوری اسلامی را انتقال دهد.

وی افزود: شاید امروز به نسبت شیب تند حضوری که تا سال ۹۳ داشتیم، به جهت تعلل در چند سال اخیر در حوزه‌های حمایتی، اقتصادی و زیرساختی در منطقه و آسیا کمی عقب افتاده‌ایم ولی همچنان استعداد بچه‌های ایرانی، محتوای تولید شده در بحث صادرات و موضوعات مشابه نشان‌دهنده این است که مسیر همچنان برایمان باز بوده و این اتفاق به خوبی در حال انجام است. قطعاً اگر نگاه خاص رهبری و مسئولان کشوری نبود و این حوزه راه نیفتاده بود، ما نیز همانند بسیاری از کشور‌ها مصرف کننده بوده و امروز درگیر بحث ممیزی و فیلترینگ بازی‌های وارداتی بودیم اما امروز روند رو به رشدی را داشته و محصولات داخلی خوبی داریم و تولیدکننده‌های داخلی نیز در حال آزمون و خطا هستند.

این کارشناس تاکید کرد: این صنعت و این کسب‌و‌کار یکی از نقاط قوت قدرت جمهوری اسلامی ایران است، به طوری که چند خبرگزاری بین‌الملی رسمی در اشاراتی در سال‌های گذشته موضوع صنعت تولید بازی‌های رایانه‌ای را به عنوان صنعت بالادستی حتی خطرناک‌تر از انرژی هسته‌ای ایران معرفی کردند. چراکه در صورت توافق ایران و باشگاه تولید بازی‌های رایانه‌ای، این محصول مستقیماً وارد خانه‌ها شده و می‌تواند خطر آن بیشتر از بمب اتم و ... باشد. قطعاً این حوزه توسط مسئولان خوب تشخیص داده شده و حضور ایران جزء باشگاه صاحب این تکنولوژی بسیار مثمرثمر است.

کرباسی در خصوص حضور صنعت بازی‌سازی در نمایشگاه‌های خارجی گفت: از سال‌ها پیش بازی‌های رایانه‌ای ایرانی به صورت مستقل در کنار دیگر بازی‌سازان در نمایشگاه‌های خارجی جای گرفت که این حضور به سال ۸۹ با بازی گرشاسب برمی‌گردد. این حوزه متناسب با نوع توانمندی‌ها و کیفیت کار‌های تولیدی در کشور، صادرات آن در حال انجام است و محصولات فرهنگی ایرانی در سبد خانوار بین‌المللی استفاده می‌شود.

گزارش از الهام رضایی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی