افزایش تعداد حملات سایبری


بعد از آن‌که توماس هالدنوانگ - رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان - نسبت به افزایش خطر جاسوسی‌های بدافزاری و حملات سایبری در این کشور...

افزایش تعداد حملات سایبری
بعد از آن‌که توماس هالدنوانگ - رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان - نسبت به افزایش خطر جاسوسی‌های بدافزاری و حملات سایبری در این کشور و هم‌چنین سایر کشورهای جهان هشدار داد، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری بر این باورند که زنگ خطر و هشدار حملات سایبری و جاسوسی نهادهای مختلف و هکرها در جهان به صدا درآمده است چراکه به نظر می‌رسد اطلاعات محرمانه و فوق سری سازمان‌های مختلف امنیتی، نظامی و دولتی در بسیاری از کشورها تحت نظارت، کنترل و نفوذ هکرها قرار گرفته و از آن‌ها جاسوسی شده است.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، هالدنوانگ در مراسم معرفی معاونان خود با حضور هورست زهوفر - وزیر کشور آلمان - در کلن، ضمن اشاره به افزایش خطر فعالیت‌های جاسوسی سایبری در آلمان یا از سایر کشورهای جهان علیه آلمان اظهار کرده بود که این کشور ازسوی سرویس‌های اطلاعاتی سایر کشورها تحت نظارت شدیدی قرار دارد. بنابراین از لزوم همکاری‌های بیش‌تر و جدی‌تر نهادهای امنیتی و نظارتی در این آلمان سخن گفته که از اطلاعات محرمانه و فوق سری سازمان و نهاد و وزارت‌خانه‌های آلمان محافظت شود و امنیت سایبری زیرساخت‌های دولتی آلمان را افزایش دهد.

البته این اظهارات درحالیست که زهوفر، وزیر کشور آلمان خاطرنشان کرده است که امنیت سایبری و غیرسایبری کنونی در آلمان در تاریخ این کشور بی‌نظیر بوده و ادامه داده است که اداره حراست از قانون اساسی آلمان همچنان به وظیفه خطیر خود در حفظ این امنیت ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش فوربس، تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری با اشاره به آمار رو به رشد و گزارش‌هایی که هر روزه از گوشه و کنار جهان از افشا و سرقت حجم عظیمی از اطلاعات سازمان‌های مختلف و حساس به گوش می‌خورد، برآورد کرده‌اند که هکرهای تحت حمایت دولت‌های گوناگون در تلاش خواهند بود که به اطلاعات موردنظر خود در سازمان‌های مربوطه دسترسی و نفوذ پیدا کنند و بدین ترتیب وضعیت حملات سایبری و جاسوسی اطلاعاتی در جهان رو به وخامت خواهد رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟