دونالد ترامپ و معاونش با حضور سرزده در یادواره مارتین لوترکینگ، رهبر آزادی‌های مدنی سیاه پوست‌های آمریکا به او ادای احترام کردند.

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس جمهوری آمریکا و مایک پنس ، معاون او با تاج گلی در این مراسم یادبود حضور یافتند. ترامپ گفت: صبح به خیر به همگی! روز خوبی است. روز زیبایی است. ممنونم که اینجا هستید، من از این کار شما قدردانی میکنم. ترامپ قبل از ترک محل به هیچ سوالی در مورد تعطیلی دولت آمریکا پاسخ نداد. رئیس جمهور و دفتر معاونتش هیچ برنامه‌ای برای روز دوشنبه، که در تقویم آمریکا برای بزرگداشت مارتین لوترکینگ تعطیل عمومی‌ است، در برنامه کاری خود قرار ندادند.

پنس اخیرا توسط پسر مارتین لوترکینگ به دلیل مقایسه ترامپ با پدرش در پیشنهاد برنامه مهاجرتی مورد انتقاد قرار گرفته بود. پسر مارتین لوترکینگ گفت: مارتین لوترکینگ جونیور سازنده پل بود نه دیوار.

ترامپ صبح روز دوشنبه در توییتی نوشت: ملت آمریکا روز مارتین لوترکینگ را به این دلیل جشن می‌گیرد که او در برابر حقیقتی که آمریکایی‌ها آن را بسیار با ارزش می‌دانند، ایستاد. این حقیقت آن است که مهم نیست پوست ما چه رنگی است یا کجا متولد شده‌ایم، تمام ما به صورت برابر توسط خدا خلق شده‌ایم.

ترامپ همچنین در توییتش لینک اعلامیه‌ای را قرار داد که بر طبق آن گفته شده که در دوران ریاست او اصلاحات عدالت کیفری و همچنین شغل‌ها افزایش داشته است.