تغییرات پستانها در بارداری، آیا میدانید؟


تغییرات پستانها در بارداری، آیا میدانید؟

ممکن است شنیده باشید یکی از نخستین علائم حاملگی تغییراتی است که زنان در بافت پستانهایشان احساس می کنند.

ممکن است شنیده باشید یکی از نخستین علائم حاملگی تغییراتی است که زنان در بافت سینه هایشان احساس می کنند . اینکه سینه ها با تغییراتی به حاملگی پاسخ میدهد تا برای شیردهی آماده شود ، صحت دارد . در این صورت تصور میکنید در سینه هایتان چه اتفاقی می افتد ؟ بیشتر زنان احتمالا اظهار میکنند سینه هایشان در طول حاملگی سنگین و حساس میشود مخصوصا در ابتدا مورد بدی به نظر نمی رسد .
در اینجا چند تغییری که انتظار دارید در سینه هایتان احساس کنید بیان میشود .
تورم سینه
در سه ماهه اول ممکن است احساس کنید سینه شما دردناک یا نازک شده است . برای بعضی نشانه ایی از دوره ایی قریب الوقوع است ولی بعضی اصلا توجهی به ان نمی کنند .
ممکن است وقتی سینه را لمس میکنید احساس درد خفیفی داشته باشید یا وقتی کمی برای پوشیدن سوتین کشیده شود احساس درد داشته باشید . هر دو مورد در سه ماهه اول طبیعی است . یکی از دلایلی است که اغلب زنان در سه ماه اول تمایلی به رابطه جنسی ندارند .
رابطه جنسی در طول حاملگی بی خطر است ، ممکن است از اینکه نوک سینه لمس شود احساس ناخوشایندی داشته باشید .
تغییرات نوک سینه در بارداری
با ادامه بارداری نوک سینه ها بزرگتر و تیره تر میشود. ممکن است حس کنید کوچک شده ، برآمدگی اش تغییر کرده یا هاله سفیدی اطرافش ایجاد شده است . همه این موارد طبیعی است . به این تغییرات تورم مونتگومری میگویند. از فشار دادن آن خودداری کنید زیرا ماده محافظی برای سالم نگه داشتن سینه ها میسازند .
سینه های بزرگتر
در پایان سه ماهه اول یا ابتدای سه ماهه دوم احساس میکنید سینه هایتان بزرگتر شده است . دوباره بافت سینه آماده مراقبت می شود . تا پایان حاملگی باید از سوتین مناسبی استفاده کنید که با تغییر سایز سینه های شما هماهنگ باشد در نتیجه احساس راحتی بیشتر خواهید داشت . نمونه های خاصی از سوتین ها این قابلیت را دارند و میتوانند به خوبی به شما کمک کند .
ترشح آغوز و تخلیه ان
شیر آغوز نخستین شیری است که بدنتان میسازد . تمام نیازهای نوزاد را از ابتدا تامین میکند در حالیکه حاوی مواد ایمن کننده و محافظت کننده در برابر یرقان هستند . تا پایان حاملگی ممکن است بعضی ترشح مایع زرد رنگ از سینه را داشته باشند .
یا ممکن است متوجه شوید نوک سینه هایتان لایه های نازکی وجود دارد که به ان آغوز میگویند . میتوانید اگر احساس ناخوشایندی دارد از پدهایی برای تمیز ماندن سینه استفاده کنید . مطمئن شوید برای تنفس مشکلی ایجاد نمی کنند و یا در محیط مرطوب و یا در محیطهای عفونی آن را باز نکنید .
تغییر نکردن سینه
ممکن است شما از افرادی باشید که تغییرات بسیار کمی داشته باشید و یا هیچ تغییری در شما ایجاد نشده باشد . نگران نباشید . نشانه چیز بدی نیست . بر قابلیت شما برای داشتن یک حاملگی موفق هیچ تاثیری ندارد . ممکن است نگرانی کمی در مورد هیپوپلازی سینه یا IGT وجود داشته باشد . با ماما یا پزشک مشورت کنید و حتما بخواهید سینه شما معاینه شود . اینکار به تشخیص هر گونه مشکل احتمالی قبل از تولد نوزادتان کمک خواهد کرد .
سخن آخر
تغییر سینه ها بخشی از حاملگی است . یاد بگیرید به خوبی با این تغییرات برخورد کنید و به علائم فیزیکی و وضعیت لباس پوشیدن خوب توجه کنید که اینکار برای یک حاملگی خوب و مثبت لازم است با این شناخت و آگاهی میتوانید از یک حاملگی شاد و سالم و با توجه به سلامت سینه ها ، لذت ببرید .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا