وزارت آموزش و پرورش به تقلید از فرهنگ غربی بنا شد/ بحث درباره سند تحول را آغاز کنیم


وزارت آموزش و پرورش به تقلید از فرهنگ غربی بنا شد/ بحث درباره سند تحول را آغاز کنیم

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد گفت:وزارت آموزش‌وپرورش بر مبنای تقلید از فرهنگ غربی است.

وزارت آموزش و پرورش به تقلید از فرهنگ غربی بنا شد/ بحث درباره سند تحول را آغاز کنیمبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی تشکیلاتی مدیران استانی دبیرستان‌های سما کل کشور که در محل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد اظهار کرد: بدون تردید دوره‌های پیش دبستانی، دبستان، راهنمایی و دبیرستان اهمیتشان در ساختن شخصیت آینده نوجوانان و جوانان مهمتر از دانشگاه است، لذا مسئولیت شما در تربیت نسل آینده بسیار مهمتر از مسئولان دانشگاه است.

ولایتی ادامه داد: ۸۰۰ واحد آموزشی در مقاطع پیش دبستان تا دبیرستان در سراسر ایران در اختیار داریم و این ظرفیت عظیم و خوبی است و در تاریخ آموزش و پرورش ایران سابقه نداشته یک مجموعه غیردولتی این میزان ظرفیت را داشته باشد.

وی با اشاره به تحول آموزشی گفت: سوالی که پیش می‌آید این است آیا متناسب با ظرفیت موجود برای تربیت نسل‌های دیروز و امروز از امکانات استفاده شده است یا خیر؟ به نطر می‌رسد باید اهتمام بیشتری در این جهت داشته باشیم و همانطور که مقام معظم رهبری هم اشاره داشتند آموزش و پرورش نیاز به یک تحول دارد.

آمادگی کشورهای منطقه برای همکاری با مدارس سما

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: تعداد واحد‌ها محدود اما دستمان بازتر است؛ پس باید تحول را آغاز کنیم و اولین کار باید، بحث درباره سند تحول بنیادین باشد که ۱۰ الی ۱۲ سال روی آن کار شده است و باید راه را برای سایرین باز کنیم.

ولایتی تاکید کرد: اشکال کار این است تشکیل وزارت آموزش و پرورش بر پایه تقلید از فرنگ و بدون توجه به داشته‌های بومی بوده است زیرا ابتدا وزارت معارف، اوقاف و صنایع مستظرفه بود.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: نکته بعدی، آموزش معنویات در مدارس سماست و آن‌ها باید به نحو مناسب اجرا شوند و بهترین الگوی دانش آموز، معلمان هستند که نقش کلیدی در تربیت دانش آموز دارند؛ در قرآن کریم غیر از یک جا تزکیه قبل از تعلیم آمده است؛ پس اول باید تزکیه، تربیت و پروش و سپس آموزش و تعلیم باشد.

ولایتی با اشاره به همکاری مدارس سما با دیگر کشورها اظهار کرد: کشور‌های منطقه از جمله سوریه، لبنان، آذربایجان، عراق و افغانستان موافقت خود را برای بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما اعلام کرده‌اند؛ چندی پیش یکی از کاندیدا‌های مجلس افغانستان به عنوان رزومه خود ذکر کرده بود که فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کابل است این اعتبار دانشگاه آزاد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد