حزب کارگر انگلیس : برگزاری همه پرسی دوم درباره برگزیت


حزب کارگر انگلیس : برگزاری همه پرسی دوم درباره برگزیت

حزب کارگر انگلیس، در تغییری چشمگیر در سیاست خود درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، معروف به برگزیت (Brexit)، برگزاری دومین همه پرسی را در این باره خواستار شد.

حزب کارگر انگلیس : برگزاری همه پرسی دوم درباره برگزیت

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حزب کارگر انگلیس، در تغییری چشمگیر در سیاست خود درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، معروف به برگزیت (Brexit)، برگزاری دومین همه پرسی را در این باره خواستار شد.
حزب کارگر بلافاصله پس از اظهارات "ترزا می" نخست وزیر انگلیس مبنی بر رد همه پرسی دوم درباره برگزیت نامه ای خطاب به او ارسال و برگزاری همه پرسی دوم را از رویکردهای این حزب اعلام کرد.
حزب کارگر در این نامه امکان رای دهی مجلس درباره برگزاری دومین همه پرسی بر سر برگزیت را مطرح کرده است، این نامه، اختلاف در درون حزب کارگر، مهم ترین رقیب دولت محافظه کار حاکم بر انگلیس را بیش تر آشکار کرد زیرا "جرمی کوربین"، رهبر حزب کارگر، تاکنون با این گزینه مخالف بوده است.
اگرچه این پیشنهاد رسمی، بر رای گیری نمایندگان در این باره تاکید دارد، نگارش آن با دقت صورت گرفته است تا در صورت تصویب در مجلس، رهبر حزب کارگر لزوما به پیروی از این رای، موظف نشود.
به نوشته گاردین، در نامه حزب کارگر از دولت خواسته شده است در رای گیری مجلس، نمایندگان بتوانند به پیشنهاد جدید "ترزا می" درباره برگزیت رای دهند یا قانونی تصویب شود که بر اساس آن، " مردم درباره توافق برگزیت یا یک پیشنهاد دیگر" رای دهند.
پیشنهاد حزب کارگر این است که پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، این کشور در اتحادیه مشترک گمرکی اتحادیه اروپا باقی بماند و با بازار مشترک اروپایی نیز روابط نزدیک برقرار کند.
بدین ترتیب، حقوق شهروندان و معیارهای مربوط به مشتریان را اتحادیه اروپا اعمال خواهد کرد.
"جرمی کوربین"، رهبر حزب کارگر گفت: پیشنهاد ما به نمایندگان مجلس امکان خواهد داد تا گزینه هایی را که بن بست درباره برگزیت را می شکنند، در نظر بگیرند و از خروج بدون توافق - که گزینه بدی است - دوری کنند.
وی افزود: اکنون زمانی است که پیشنهاد حزب کارگر، محور قرار گیرد و همه گزینه ها، از جمله رای مردم، به رای گذارده شود.
روزنامه گاردین نوشت، 71 نفر از نمایندگان حزب کارگر در مجلس انگلیس، هفته پیش از برگزاری دومین همه پرسی درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا، موافقت کردند. این نمایندگان امروز قرار است در نشستی با شرکت شماری از مقامات و اعضای احزاب کارگر، لیبرال دموکرات و سبز، در این باره رایزنی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط