ارتش یمن دو پایگاه سعودی را با شلیک موشک بالستیک هدف قرار داد


نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن دو موشک بالستیک به سمت دو پایگاه نظامی سعودی در مناطق جیزان و عسیر شلیک کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره؛ یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن با شلیک دو موشک بالستیک به دو هدف نظامی سعودی در جیزان و عسیر خسارت های زیادی به مزدوران سعودی وارد کردند.
یگان موشکی یمنی اعلام کرد: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن تجهیزات نظامی مزدوران و متجاوزان سعودی در جیزان را با یک فروند موشک بالستیک « بدر 1 بی» هدف قرار دادند .
یگان موشکی یمنی همچنین تاکید کرد: این موشک با دقت به هدف خود اصابت کرد و چندین تن از مزدوران سعودی را به هلاکت رساند و شماری از آنها را نیز زخمی کرد.
یگان موشکی یمن همچنین افزود: یک فروند موشک بالستیک «بدر 1 بی» دیگر نیز به سمت پایگاه آموزش نظامی در منطقه علبه عسیر شلیک شد و خسارت هایی به متجاوزان و مزدوران سعودی وارد کرد.

عملیات ارتش یمن در استان الجوف به هلاکت شماری از مزدوران سعودی انجامید

یگانهای مهندسی ارتش و کمیته های مردمی یمن با اجرای عملیاتی در استان الجوف چندین مزدور سعودی را به هلاکت رساندند و شماری را نیز زخمی کردند.
یک منبع در یگان مهندسی ارتش و کمیته های مردمی یمن اظهار داشت: یک کاروان متشکل از مزدوران سعودی در جبهه المهاشمه در ناحیه خب و الشعب هدف حملات نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار گرفت. در این عملیات تعدادی از مزدوران سعودی موجود در این کاروان کشته و زخمی شدند. همچنین نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با انفجار سه بمب بین جمعی از مزدوران سعودی در جبهه اسطر تعدادی از آنها را به هلاکت رساندند و شماری را نیز زخمی کردند.

انصارالله یمن: منصور هادی جایی در روند سیاسی آتی این کشور ندارد


­دبیرکل دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن تاکید کرد عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن در روند سیاسی آتی این کشور جایی ندارد.
به گزارش پایگاه خبری العهد لبنان، فضل ابوطالب دبیرکل دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد: «عبدربه منصور هادی رییس جمهور فراری یمن و علی محسن صالح (الاحمر) معاون او جایی در روند سیاسی آتی این کشور ندارند».
فضل ابوطالب دیشب در دیدار با معین شریم معاون فرستاده سازمان ملل به یمن گفت: « آنچه مشروعیت خوانده می‌ شود، بهانه کشورهای متخاصم برای تحقق اهداف خود در اشغال یمن و تصرف ثروت ها و منابع این کشور است».
در حالیکه که دو طرف درباره برخی مسائل مربوط به نتایج توافقنامه سوئد بویژه توافقنامه الحدیده و توافقنامه تبادل اسرا و راه حل سیاسی فراگیر در یمن گفتگو کردند، ابوطالب تاکید کرد:« یکی از چالش های پیشرو در اجرای توافقنامه الحدیده، جانبداری پاتریک کامائرت رئیس کمیته هماهنگی بازآرایی نیروها و تلاش های وی برای تحریف این توافقنامه و انحراف آن از چارچوب های مورد توافق در مذاکرات سوئد است».
ابو طالب درباره موضوع اسرا گفت: « همکاری نکردن کشورهای متخاصم بویژه عربستان سعودی و امارات با توافقنامه مذکور و عدم افشای اطلاعاتی درباره سرنوشت اسرا مانع اجرای این توافقنامه شده است».
دو طرف در این دیدار همچنین درباره چارچوب کلی راه حل سیاسی که محور مذاکرات آتی با نظارت سازمان ملل خواهد بود گفتگو کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس