آیت‌الله سبحانی: باید نمایندگان علما را به جلسه‌های خود دعوت کنند


آیت‌الله سبحانی: باید نمایندگان علما را به جلسه‌های خود دعوت کنند

فارس نوشت: مرجع تقلید شیعیان گفت: شاهد اسراف گسترده در ادارات هستیم، چرا مدیران دولتی خودروهای خارجی سوار می‌شوند، در حالی که باید آن‌ها خودروهای داخلی سوار شوند تا از تولید داخل حمایت کنند.

آیت‌الله جعفر سبحانی شامگاه سه شنبه در دیدار اعضای هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی دشمن اظهار کرد: یکی از دلایل کاهش ارزش پول کشورمان تحریم‌ها است، اما مسائل داخلی هم در این زمینه نقش زیادی دارد.

وی ادامه داد: باید به دنبال تقویت بخش تولید و استفاده از ظرفیت‌های داخلی باشیم، در این راستا باید به تولیدکنندگان در کشور کمک شود، برای کمک به آن‌ها باید جلوی ورود بی رویه کالاهای خارجی به کشور را بگیریم.

مرجع تقلید شیعیان افزود: خودکفایی کشورمان در زمینه تولید گندم کار ارزشمندی بود، ولی هنوز در بازار به صورت گسترده در بخش پوشاک شاهد محصولات خارجی هستیم و تا زمانی که این محصولات باشد، تولیدکنندگان داخلی توان رقابت با رقبای خارجی خود را ندارند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به تعداد زیاد شعبه‌های بانکی اظهار کرد: براساس آمار 11 هزار شعبه بانک اضافی در کشور داریم، هم اکنون بسیاری از استفتائات رسیده به دفاتر مراجع عظام تقلید مربوط به عملکرد بانک‌ها در زمینه تسهیلات بانکی است، دیرکرد ربا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در قانون اساسی برای جلوگیری از اسراف و تبذیر تاکید شد، اما با این وجود شاهد اسراف گسترده در ادارات هستیم، چرا مدیران دولتی خودروهای خارجی سوار می‌شوند، در حالی که باید آن‌ها خودروهای داخلی سوار شوند تا از تولید داخل حمایت کنند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: مجلس باید برای کاهش کارمندان دولت تلاش کند، چرا دولت باید چهار میلیون کارمند داشته باشد، باید کارها به مردم واگذار شود، تعداد کارمندان دولتی در کشورهای توسعه یافته بسیار کمتر از ایران است.

آیت‌الله سبحانی علما را دلسوز مردم و دولت دانست و تصریح کرد: باید نمایندگان مجلس علما را به جلسه‌های خود دعوت کنند تا آن‌ها درد مردم را برای نمایندگان مجلس بگویند.

2929

کد خبر 1224984

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا