آل سعود مقابل دمشق رنگ عوض می کند


آل سعود مقابل دمشق رنگ عوض می کند

عربستان این روزها سیاست خود در قبال سوریه عوض کرده است و تلاش دارد تا خود را از دخالت در امور سوریه مبرا کند، به طوری وزیر سعودی، سوریه را یک دولت قوی و ملت سوریه را مسئول ویرانی این کشور عنوان می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رای الیوم، هشت سال پیش با آغاز بحران داخلی سوریه، کشورهای مخالف نظام«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه بیکار ننشستند و تلاش کردند با هر نوع ابزاری آتش فتنه در این کشور را شعله ورتر کنند.

عربستان که در راس پیکان دشمنی با سوریه قرار داشت، مفتی های خود را برای تحریک عرب های افراطی به کار گرفت و دعوت به جهاد ضد نظام سوریه و حمایت مالی در سخنرانی های آتشین مفتی ها سعودی از جمله شیخ« محمد العریفی» در طول جنگ داخلی سوریه ادامه داشت.

اما امروز عربستان رنگ عوض کرده است، به طوری که پرچم مخالفان سوریه با شعار ارتش آزاد در خیابان ها و مکان های تجمع شان در عربستان برافراشته بود؛ به شهادت سوری های مقیم عربستان امروز این پرچم ها مدرک اتهام آنها برای دستگیری است و مجازاتشان حبس یا اخراج است. به طوری که شخصیت های مخالف سوری مقیم در ریاض یکی پس از دیگری خروج از این کشور را آغاز کردند.

این درحالی است که «عبداللطیف آل شیخ» وزیر ارشاد و تبلیغات و امور اسلامی عربستان در طول سخنرانی در همایش هفته گذشته در ریاض به ملت سوریه حمله کرد و آنها را مسئول ویرانی و خرابی کشورشان دانست.

آل شیخ، بهار عربی را سمی و مهلک برای عرب ها و مسلمانان دانست و تاکید کرد: سوریه یک دولت و کشور قوی است.

وی ادامه داد: نگاه کنید ملت سوریه پس از انقلاب، آواره و فقیر شدند، زیرا به مبلغان فتنه و شر و تجار احساساتشان اجازه دادند به خیابان ها بیایند، و این اتقاق رخ دهد و سوریه را اینچنین ببینیم.

سخنان آل شیخ، خشم مخالفان سوریه و تعجب آنها را برانگیخته است، زیرا کشورش در راس کشورهای حامی برانداز نظام سوریه بوده است؛ به طوری که «عادل الجبیر» ووزیر پیشین امور خارجه عربستان در آن زمان گفته بود که رئیس جمهوری سوریه را با صلح یا جنگ بیرون می کنیم، این ادبیات عربستان بود که اسد را مسئول آوارگی یک میلیون سوری در این بحران می دانست.

کاربران فعال نیز از اظهارات آل شیخ انتقاد و این اظهارات را در راستای سیاست رسانه های عربستانی برای عادی سازی علنی روابط با بشار اسد و بازگشایی سفارت در دمشق عنوان کردند.

این فعالان، آل شیخ را متهم به تحریف حقایق کردند. چرا که حمایت علنی سعودی از مخالفان سوریه و دعاء برای براندازی بشار اسد در مساجد این کشور را نادیده گرفته است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی