کند شدن رشد اقتصادی چین طی 28 سال آینده


کند شدن رشد اقتصادی چین طی 28 سال آینده

در حال حاضر بر اساس آمار جدید، رشد اقتصادی چین در سال گذشته 6.6درصد بوده که این میزان رشد برای اقتصاد چین (دومین اقتصاد قدرتمند جهان) ناامید کننده بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، یک هفته پس از اعلام کاهش سالیانه فروش خودرو در چین نسبت به دو دهه گذشته توسط انجمن تولیدکنندگان خودرو، اداره ملی آمار چین اطلاعات بیشتری درخصوص ضعف دومین اقتصاد قدرتمند دنیا(چین) ارائه کرد.

براساس برآوردهای اولیه، تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور در سال گذشته 6.6 درصد رشد داشته است. در حالی که بر اساس معیارهای ایالات متحده و اروپا این درصد، میزان رشدی بسیار پیش پا افتاده برای اقتصاد چین از سال 1990 محسوب می‌شود.

افزایش تقاضای داخلی در چین به همراه تاثیرات جنگ تجاری با ایالات متحده در خصوص با صادرات، موجب کاهش رشد اقتصادی این کشور شده و همچنان این روند نزولی طی چندین سال ادامه دارد (به استثنای رشد اقتصادی شگفت‌انگیز سال 2017).

هفته گذشته، دولت چین اعلام کرد که برای تقویت اقتصاد کشورش مبلغ 1.3 تریلیون یوآن معادل 193 میلیارد دلار ارز تزریق کرده که این کار آخرین اقدام برای جلوگیری از تزلزل رشد اقتصادی چین است.

اقتصاد چین در سطح جهانی مورد توجه است، چرا که بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی آن را یک بازار کلیدی در دستیابی به اهداف خود می‌دانند.

کند شدن رشد اقتصادی چین طی 28 سال آینده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج