بررسی فعالیت همه روسای بانک جهانی به بهانه استعفای جینگ یونگ کیم+اینفوگرافیک


بررسی فعالیت همه روسای بانک جهانی به بهانه استعفای جینگ یونگ کیم+اینفوگرافیک

جیم یونگ کیم که دوره ریاستش بر بانک جهانی در سال 2022 به پایان می‌رسید، اذعان کرده است که با دولت دونالد ترامپ در خصوص مسائلی، چون تغییرات اقلیمی و منابع اختلاف نظر داشته است.

گروه بین الملل بازارنیوز : هفته گذشته جینگ یونگ کیم رئیس بانک جهانی اعلام کرد اول فوریه از سمت خود کنار خواهد رفت. کیم سه سال تا پایان دوران ریاست خود فرصت داشت. جیم یونگ کیم که دوره ریاستش بر بانک جهانی در سال ۲۰۲۲ به پایان می رسید، اذعان کرده است که با دولت دونالد ترامپ در خصوص مسائلی چون تغییرات اقلیمی و منابع اختلاف نظر داشته است.

جیم یونگ کیم در سال ۲۰۱۲ از سوی باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا به عنوان رئیس بانک جهانی منصوب شده بود.

جیم یونگ کیم از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ کوشیده بود تا از مخالفت علنی با او خودداری کند، این در حالی بود آقای ترامپ با تغییر سیاست‌های واشینگتن در قبال استفاده از انرژی‌های فسیلی، به دنبال احیای استفاده از زغال سنگ است.

آقای کیم در ایمیلی به کارمندان بانک جهانی اعلام کرده است که اول فوریه سال جاری از سمت خود کناره گیری می کند و به بخش خصوصی خواهد رفت که بیشتر بر سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های کشورهای در حال توسعه متمرکز است.

جیم یونگ کیم نوشته است: پیوستن به بخش خصوص برایم غیر منتظره بود، اما به این نتیجه رسیده‌ام که این مسیری است که می توان روی مسائلی جهانی مانند تغییرات آب و هوایی کمبود زیرساخت ها در بازارهای نوظهور بیشترین تاثیر را داشته باشم.

بانک جهانی در همین حال اعلام کرده است که کریستالینا جورجیوا، مدیر اجرایی این بانک به عنوان جانشین موقت جیم یونگ کیم انجام وظیفه خواهد کرد تا رئیس بانک جهانی منصوب شود. کریستالینا جورجیوا شهروند شهروند بلغارستان است و پیش از این در اتحادیه اروپا سمت داشته است.

به طور سنتی ریاست بانک جهانی را آمریکا انتخاب می کند و آقای کیم، یک شهروند آمریکایی-کره ای، سال ۲۰۱۲ از سوی دولت آمریکا به این سمت انتخاب شد. وی در سال ۲۰۱۷ برای بار دوم به این سمت منصوب شد و قرار بود تا سال ۲۰۲۲ در این سمت فعالیت کند.

بررسی فعالیت همه روسای بانک جهانی به بهانه استعفای جینگ یونگ کیم+اینفوگرافیک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا