واکنش پادشاه عربستان سعودی به حمله خونین میدان وردک


ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی حمله اخیر در ولایت میدان وردک را که از سوی گروه طالبان انجام شد، شدیداً محکوم نموده و آن را یک عمل تروریستی و جنایی عنوان کرده است. به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان سعودی، ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود در پیامی به محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان، کشته و زخمی شدن تعدادی شهروان این کشور طی...

واکنش پادشاه عربستان سعودی به حمله خونین میدان وردک

ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی حمله اخیر در ولایت میدان وردک را که از سوی گروه طالبان انجام شد، شدیداً محکوم نموده و آن را یک عمل تروریستی و جنایی عنوان کرده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان سعودی، ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود در پیامی به محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان، کشته و زخمی شدن تعدادی شهروان این کشور طی حمله حمله تروریستی در ولایت میدان وردک را تسلیت گفت.

منبع می افزاید، ملک سلمان ضمن محکوم کردن این حمله بر ایستادگی در کنار دولت و ملت افغانستان تاکید کرده است.

مقامات امنیتی افغانستانا میگویند، در حمله روز دوشنبه طالبان بر قرارگاه نیروهای امنیتی در میدان وردک ۳۶ تن جان باخته اند و ۵۸ تن دیگر زخمی شده اند.

در اعلامیه‌ی که از سوی ریاست امنیت ملی به نشر رسیده آمده است ”تروریستان با استفاده از یک عراده موتر هاموی مملو از مواد انفجاریه خود را به قراول این قرارگاه نزدیک کرده که این واسطه توسط موظفین قراول شناسایی گردید اما از این که واسطه زرهی بود توانست موانع را شکسته و از قراول عبور نماید سپس در نزدیکی قرارگاه انفجار نموده که باعث تخریب قسمی تعمیر گردیده و متاسفانه یک تعداد زیاد شهدای قهرمان حادثه دیروز ناشی از تخریب تعمیر بود.“

به نقل از اعلامیه ریاست امنیت ملی، تلفات ناشی از این حمله ۳۶ تن شهید و ۵۸ تن زخمی می‌باشد که جراحت یک تعداد سطحی بوده پس از مداوا از شفاخانه مرخص گردیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد