بافت فرسوده و مشکلات درمانی گریبان‌گیر مردم زواره


بافت فرسوده و مشکلات درمانی گریبان‌گیر مردم زواره

رئیس شورای اسلامی شهر زواره گفت: مشکلاتی از قبیل وجود باف فرسوده و نبود خدمات درمانی مناسب باعث نارضایتی شهروندان زواره شده است.

اعظم السادات طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: دو مشکل اصلی بافت فرسوده و بهداشت و درمان در زواره وجود دارد که باعث اعتراض شهروندان شده است.

وی افزود: علی‌رغم پیگیری‌های مجدانه که در خصوص بافت‌های فرسوده زواره انجام دادیم ولی تاکنون این موضوع به‌عنوان یک معضل مانده و باعث نارضایتی شهروندان شده است. رفع این موضوع نیاز به یک همکاری سه جانبه میراث فرهنگی، شهرداری و شبکه بهداشت و درمان دارد.

رئیس شورای اسلامی زواره گفت: قوانین به طور کلی وظیفه شهرداری را در خصوص بافت‌های فرسوده و مخروبه‌های محلی مشخص کرده است. اگر میراث فرهنگی همکاری صریح با شهرداری داشته باشد و بتواند مجوزهای ترمیم و یا تخریب را از استان برای شهرداری بگیرد تا حد زیادی مشکل شهروندان برطرف می‌شود.

طلایی بابیان اینکه وجود مخروبه‌ها باعث ایجاد خطر و اعتراض شدید شهروندان شده است، گفت: متأسفانه برای دریافت یک مجوز از میراث فرهنگی حدوداً دو سال باید منتظر بمانیم. میراث فرهنگی باید برای موضوع مخروبه‌ها با شهرداری همکاری جهادی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد بافت قدیمی زواره فرسوده و نیمه فرسوده است، گفت: رفع این موضوع نیاز به یک حمایت تشویقی دارد تا افرادی که توانایی ترمیم و بازسازی ندارند برای ساخت و ساز ترغیب شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر زواره در خصوص موضوع بهداشت و درمان این شهر، گفت: چند سال است رفع این مشکل درخواست مردم و مسئولان محلی زواره بوده است. خیران منطقه از قدیم‌الایام روی بهداشت و درمان مردم منطقه حساس بوده و کمک‌هایی را انجام دادند. البته انتظار دارند مسئولان همکاری کنند و مجوزهای لازم را صادر کنند.

طلایی انتظار شهروندان زواره‌ای را وجود چند پزشک عنوان کرد و گفت: از لحاظ تجهیزات و هزینه مشکلی نداریم و خیران آن را تأمین می‌کنند، ولی مسئولان تاکنون برای ارتقا مرکز فوریت‌های پزشکی به بیمارستان محلی موافقت نکردند.

وی کمبود جمعیت زواره را بهانه عدم موافقت مسئولان بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: این موضوع ربطی به جمعیت ندارد. جمعیت ساکن در بخش زواره بین 16 تا 17 هزار نفر است و نقاط دیگری وجود دارد که با این مقدار جمعیت مجوز بیمارستان محلی را دریافت کردند. قطعاً کمبود امکانات بهداشتی و درمان در مهاجرت شهروندان بی‌تأثیر نبوده است.

به گفته رئیس شورای اسلامی زواره جمعیت بخش زواره در مواقع و یا مناسبت‌هایی از سال تا دو برابر افزایش پیدا می‌کند و کمبود تجهیزات بهداشتی و درمان جوابگوی شهروندان نیست.

خدمات در حد بیمارستان محلی انجام می‌شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان در خصوص اعتراض رئیس شورای شهر زواره به خبرنگار ایسنا گفت: موضوعی که مورد مطالبه مسئولان زواره است تغییر نام مرکز فوریت‌ها به بیمارستان محلی است.

مهیار حاجی مالیان افزود: در سفر معاون درمان وزارت بهداشت به شهرستان اردستان با ارتقای مرکز فوریت‌های زواره به بیمارستان محلی موافقت نشد. البته رایزنی‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این خصوص مستمر است.

وی مطالبه مسئولان محلی زواره را فقط تغییر نام مرکز فوریت‌های پزشکی به بیمارستان محلی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر همان خدماتی که قرار است در یک بیمارستان محلی انجام شود در مرکز فوریت‌های پزشکی زواره انجام می‌شود. چهار پزشک به صورت شبانه‌روزی، داروخانه شبانه‌روزی، آمبولانس و حتی کیلینک های تخصصی در این مرکز در حال خدمات‌دهی هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان، خاطرنشان کرد: تنها مطالبه مسئولان تغییر اسم تابلو مرکز است. استنباط می‌شود که اگر تابلو مرکز تغیر نام کند ارتقا خدمات راحت‌تر است. مصر هستیم این موضوع برطرف شود، ولی یک مقدار زمان‌بر است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی