به گزارش افکارنیوز،

«فابریزیو کاربونی» مدیر منطقه خاورمیانه و نزدیک کمیته بین المللی صلیب سرخ، با بیان اینکه اکنون برهه­‌ای سرنوشت‌ساز برای مردم یمن است گفت: نشست هفته پیش کمیتۀ نظارتی در اردن فرصتی بود برای بحث بیشتر بر سر فهرست­‌های تبادل زندانیان دو طرف.

وی با ابراز امیدواری برای پیشرفت این فرایند در روزهای آتی، گفت: کمیتۀ بین­‌المللی صلیب سرخ به شکلی جدی در حال آماده سازی برای این عملیات بشردوستانه است.

به گفته کاربونی، صلیب سرخ جهانی با افزایش تعداد کارکنان خود در یمن و اعزام ۱۵ کارمند خارجی و بازسازی مکان‌های نگهداری زندانیان تا پیش از انتقال آنان به فرودگاه ها، خود را برای کمک به عملیات آزادی زندانیان آماده کرده است.

همچنین به گفته کاربونی، صلیب سرخ جهانی با همکاری جمعیت هلال احمر یمن در حال آماده­‌سازی برای تأمین کمک­‌های درمانی برای زندانیان نیازمند است.

وی با اشاره به آماده سازی ۲ هواپیمای ۲۰۰ نفره برای جابجایی زندانیان میان صنعا و سیئون افزود: با وجود اینکه این آماده‌سازی‌­ها برای موفقیت عملیات خیلی مهم هستند، اما تا وقتی که طرف­های درگیر فهرست زندانیان خود را نهایی و تکمیل نکنند همه این تلاشها بی ثمر خواهد بود.

به گفته کاربونی، مذاکره در بحبوحۀ یک درگیری که برای بیش از چهار سال به طول انجامیده و منجر به مفقود شدن هزاران نفر شده است کار آسانی نیست اما تنها امید موجود برای اجرای این عملیات، تلاش مستمر طرف‌­های درگیر در این راستا است.

وی افزود: اکنون برهه‌­ای سرنوشت‌­ساز برای مردم یمن است. وی ابراز امیدواری کرد که برنامه آزادی زندانیان در یمن موجب آرامش خاطر هزاران خانواده‌­ای بشود که به دلیل درگیری، تماس خود را با عزیزانشان از دست داده و از آنها جدا مانده اند.