بزرگترین دستاورد انقلاب چیست؟


رئیس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه انقلاب ایران دارای دستاوردهای فراوانی برای منطقه و جهان بوده است، گفت: مقاومت در برابر استکبار نخستین و بزرگترین دستاورد انقلاب است.

بزرگترین دستاورد انقلاب چیست؟
رئیس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه انقلاب ایران دارای دستاوردهای فراوانی برای منطقه و جهان بوده است، گفت: مقاومت در برابر استکبار نخستین و بزرگترین دستاورد انقلاب است.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانعلی صالحی‌نسب رئیس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش در دومین همایش سیاسی فرماندهان نیروهای مسلح استان سمنان در قرارگاه لشگر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود، گفت: تکیه‌ بر عنصر مقاومت در برابر استکبار، اولین دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: از عمر رژیم صهیونیستی ۷۰ سال می‌گذرد، ۳۵ سالش قبل از انقلاب اسلامی است و بقیه آن نیز بعد از آن؛ بنابراین اگر تاریخ را با دقت بررسی کنیم درمی‌یابیم که رژیم صهیونیستی تا پیش از انقلاب، به هر جا حمله کرد آنجا را تصرف کرد، اما پس از انقلاب هرگز این امر رخ نداده است.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش با یادآوری اینکه رژیم صهیونیستی بعد از انقلاب اسلامی از جنوب لبنان خارج و در جنگ ۳۳ روزه با حزب الله لبنان نیز شکست خورد، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در این جنگ شکست بدی متحمل شد و تنها دو روز بیشتر نتوانست در آبان ماه ۹۷ مقاومت کند و این‌ها از برکات انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

صالحی‌نسب گفت: انقلاب اسلامی مردم ما ریشه قرآنی دارد که حتی استکبارستیزی نیز در درون آن‌ جای دارد، خداوند در قرآن می‌فرمایند ای پیامبر راز مقاومت تو در استقامت است و لذا پیروان تو هم باید استقامت کنند، پس استقامت فقط برای پیامبران الهی نیست برای مردم نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه سومین دستاورد انقلاب اسلامی برای دنیا جهت‌دهی بیداری اسلامی به سمت اسلام ناب محمدی(ص) است، بیان کرد: دو تفکر در جهان اسلام وجود داشت یکی تفریط و دیگری افراطی؛ از سوی دیگر سنتی‌ها معتقد بودند که دین در عرصه سیاست اگر وارد شود دین آلوده می‌شود، تفکر سکولاریسم نیز در اصل خواهان جدایی دین از سیاست بود، اما تفکرات افراطی هم در جهان اسلام وجود داشت یعنی همان تفکری که به خلافت اسلامی داعش منجر شد، اما انقلاب اسلامی سبب شد تا بیداری اسلامی را به سمت اعتدال در عرصه جهانی و منطقه‌ای جهت‌دهی کند.

رئیس عقیدتی سیاسی نزاجا بومی‌سازی دستاوردهای داخلی را دیگر دستاورد انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: امروز به برکت جوانان ما خوشبختانه ایران اسلامی در صدر علوم و دانش‌های بومی و منطقه‌ای ایستاده است که در زمان شاه این امر به وابستگی به خارجیان منحصر شده بود.

صالحی‌نسب با بیان اینکه باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم بیان کرد و گفت: با توجه به جمعیت ارتش با خانواده‌ کارکنانش در سراسر ایران اسلامی رسالت روحانیان فعال در ارتش در راستای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار خطیر است، در نتیجه ما تاکید داریم که همواره باید دستاوردهای انقلاب را برای مردم حتی در جمع‌های دو، سه پنج یا 10 نفره بیان کرد تا برای اقشار مختلف تکرار شود.

وی افزود: حسن الهیکل روزنامه نگار معروف مصری درجمع ایرانیان می گوید «شما ایرانیان دوبار توانستید مدیترانه را فتح کنید، یکبار در زمان هخامنشیان با تکیه‌بر اسلحه و دیگر بار امروز که با تکیه‌بر ولایت فقیه توانسته‌اید در دل‌ها نفوذ کنید و لذا باید قدر این نعمت را بدانید» بنابراین یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب، موضوع ولایت فقیه محسوب می‌شود.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا