کشته و زخمی شدن 20 هزار نظامی سعودی در یمن


کشته و زخمی شدن 20 هزار نظامی سعودی در یمن

مشاور محمد بن نایف با اذعان به بخشی از تلفات و خسارات تجاوز عربستان به یمن گفت تاکنون دو هزار نظامی سعودی در یمن کشته و 18 هزار نظامی دیگر زخمی شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ؛ مشاور ولیعهد سابق سعودی با اذعان به بخشی از تلفات و خسارات تجاوز عربستان به یمن گفت: عربستان در جنگ یمن متحمل خسارات زیادی شده و تاکنون دو هزار نظامی خود را از دست داده است.
وی همچنین موضعگیری آمریکا را مبنی بر اینکه واشنگتن قاتل جمال خاشقجی را هر کسی که باشد مجازات خواهد کرد ، موضعگیری دروغینی دانست.
مشاور محمد بن نایف در توئیتی نوشت: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا می گوید قاتل جمال خاشقجی (روزنامه نگار منتقد سعودی که اوایل ماه اکتبر گذشته در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید) هر کسی که باشد او را مجازات خواهیم کرد. آمریکا با اتخاذ این موضع می خواهد به افکار عمومی القا کند که همچنان پیگیر جدی مسئله قتل جمال خاشقجی است اما واقعیت خلاف این است.
مایک پمپئو بارها گفت :«با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان درباره این موضوع گفتگو کردیم» و این سخنان وزیر خارجه آمریکا به معنای تبرئه غیر مستقیم محمد بن سلمان است و این که ولیعهد عربستان همچنان به دنبال کشف حقایق درباره این پرونده است.
مشاور محمد بن نایف درباره حمله نظامی عربستان به یمن نوشت: تلفات نظامیان ما در جنگ یمن از مرز 20 هزار نفر فراتر رفته است و این فقط از جنبه تلفات انسانی است، اما خسارت بزرگ و خطرناک تر این است که در حال از دست دادن باور و عقیده نظامی سربازان ما هستیم و برخی برای تامین معاش خود و خانواده شان اقدام به فروش سلاح و تجهیزات نظامی خود می کنند و در این ارتباط سرزنش اصلی متوجه کسانی می شود که ما را وارد این جنگ کردند.
وی در توئیت دیگری نوشت: ایجاد تغییرات سریع و غیرمنتظره و هدف قرار دادن هویت جامعه و تلاش برای تغییر و تبدیل هویت آن، شکاف عمیقی را میان نسل های گذشته و حال ایجاد خواهد کرد و بر کل ساختار جامعه ما تأثیر منفی خواهد گذاشت در نتیجه آن، آن جامعه با شکاف سیاسی طبقاتی و اجتماعی شکل خواهد گرفت.
انتخاب ترکی بن عبدالمحسن آل الشیخ به سمت رئیس فدراسیون ورزش عربستان دلایل زیادی دارد. ترکی بن عبد المحسن آل الشیخ فردی بی منطق و غیر اصولی است که در کل در خدمت محمد بن سلمان برای تغییر هویت جامعه خواهد بود.
مشاور محمد بن نایف، ترکی آل الشیخ را بازوی ابوظبی در دربار سعودی دانست که در عرصه سیاسی همواره ناکام بوده است که انتخاب او به یکی از مهمترین پست های سیاسی عربستان در حوزه داخلی و سیاسی (رئیس فدراسیون عمومی ورزش) بسیار هدفمند و در جهت پیشبرد اهداف و برنامه های ولیعهد جوان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!