تعریف اختصاصی برای اتاق‌های بازی، بی‌احترامی به تفاوت‌های فردی است


حموله گفت: اتاق‌ها باید به صورت ترکیبی تعریف شود و اگر تعریفی اختصاصی و دستوری برای اتاق‌ها در نظر بگیریم این طرح به تفاوت‌های فردی احترام نگذاشته است.

تعریف اختصاصی برای اتاق‌های بازی، بی‌احترامی به تفاوت‌های فردی استبه گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حموله مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بازدید کارشناسان و مدیران پروژه‌ اتاق بازی و ‌اسباب‌بازی مدارس ۱۰ استان کشور از یکی از مراکز فرهنگی هنری کانون استان تهران، گفت: طرح تجهیز ۱۰ هزار مدرسه به اتاق بازی و ‌اسباب‌بازی، اتفاقی بود که در آیین گشایش‌ چهارمین جشنواره ‌اسباب‌بازی عنوان شد؛ اما در نخستین گام قرار شد تا ۱۰ استان تهران، کرمان، کردستان، قزوین، مازندران، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، همدان، سیستان و بلوچستان و فارس هریک با تجهیز ۱۰۰ مدرسه اجرا کننده‌ طرح باشند، قرار است بازی‌های حرکتی مهارتی و هم ‌اسباب بازی‌‌های آموزشی در این طرح مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: با آغاز این طرح استفاده از تجربیات کانون نیز مد نظر قرار گرفت و بخشی از همکاری کانون، آموزش به معلمان شرکت کننده در طرح خواهد بود که مربیان هر استان این وظیفه را بر عهده خواهند داشت و با موفقیت در گام نخست تجهیز ۱۰ هزار مدرسه آغاز می‌شود.

حموله درباره‌ حضور این کارشناسان در یکی از مراکز کانون استان تهران عنوان کرد: از آنجا که اسباب‌بازی‌ها هولوگرام خود را از شورای نظارت بر ‌اسباب‌بازی دریافت می‌کنند و این ‌اسباب‌بازی‌های استاندارد، امکان حضور در مدارس را دارند، قرار شد تا ضمن نمایش ۹۰ عنوان از این ‌اسباب‌بازی‌ها، این مهمانان با برخی از فعالیت‌های کانون در این حوزه نیز آشنا شوند. از آنجا که مرکز ۲۵ فضایی را برای بازی اعضا فراهم آورده بود، نمایشگاه در این مرکز تعبیه شد، قرار است پس از این بازدیدها و توجیه‌های اولیه، نخستین اتاق‌های بازی و ‌اسباب‌بازی از دهه‌ فجر فعالیت خود را شروع کنند.

لزوم طرح فرمولی و تجهیزی نبودن اتاق‌های بازی

مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش که با این گروه همراه بود، عنوان کرد: نکته‌ قابل تامل در این طرح فرمولی و تجهیزی نبودن اتاق‌های بازی است. ممکن است شما در استان خودتان تعریفی متفاوت از اتاق بازی داشته باشید، به همین دلیل است که معتقد هستیم این اتاق‌ها را می‌شود به صورت ترکیبی تعریف کرد. چرا که اگر تعریفی اختصاصی و دستوری برای اتاق‌ها در نظر بگیریم این طرح به تفاوت‌های فردی احترام نگذاشته است. نیاز ‌دانش‌آموزان در بافت و جغرافیا متفاوت است. ما با ‌دانش‌آموزان مضطرب روبرو هستیم. ‌دانش‌آموزانی که ممکن است نیازهایی متفاوت‌ داشته باشد به همین دلیل است که این طرح نیازمند نگاه کارشناسانه است.

رخساره فضلی در ادامه گفت: آنچه مد نظر است انجام بازی‌های فیزیکی و فکری توامان است به همین دلیل است که مجریان طرح بایستی انعطاف و هدف‌مندی را فراموش نکنند.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانیم این اتاق‌ها مناسب مقاطع پیش‌دبستان و دبستان‌ هستند. اما کاربردی جداگانه دارند. پیش دبستانی خود متکی بر بازی است و اگر ما بچه‌ها را پشت میز و نیمکت نشانده‌ایم، اشتباه است. اما برای اجرایی کردن این اتاق‌ها برای مقطع دبستان نیاز به سناریو و تدوین برنامه و راهکار داریم. در این راستا ابتدا معلمان بایستی حمایت شوند و پس از آموزش‌های اولیه امکان استقلال برایشان فراهم بیاید تا با نیازسنجی به تدوین برنامه دست بزنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)