آموزش 168 پلیس‌‌ زن افغانستانی در ترکیه (+عکس)


آموزش زنان افغان که برای کسب مهارت‌های نظامی در مرکز آکادمی پلیس سیواس ترکیه به سرمی‌برند با سرعت تمام ادامه دارد. به گزارش آناتولی؛ هفتمین دوره آموزشی آکادمی پلیس سیواس ترکیه در چارچوب « یادداشت تفاهم همکاری برای...

آموزش زنان افغان که برای کسب مهارت‌های نظامی در مرکز آکادمی پلیس سیواس ترکیه به سرمی‌برند با سرعت تمام ادامه دارد.

به گزارش آناتولی؛ هفتمین دوره آموزشی آکادمی پلیس سیواس ترکیه در چارچوب « یادداشت تفاهم همکاری برای آموزش و توسعه ظرفیت‌های پلیس افغانستان» با مشارکت 168 پلیس زن افغان ادامه دارد.

آموزش 168 پلیس‌‌ زن افغانستانی در  ترکیه (+عکس)

این دوره شش ماهه از اول نوامبر 2018 آغاز شده و در دوره‌های قبل هزار و 213 پلیس زن افغان نیز فارغ التحصیل شده‌اند.

یکی از ویژگی‌های این دوره آموزش در شرایط سخت به لحاظ موقعیت جغرافیایی سیواس که یکی از سردترین شهرهای ترکیه در فصل زمستان به شمار می‌رود، است.

فراگیران در این مرکز آموزش مجهز از هرگونه امکانات ورزشی برای انجام تمارین لازم نیز برخوردار هستند.

فاتح اینال، معاون آکادمی پلیس سیواس به خبرنگار آناتولی گفت: در این دوره‌ها آموزش‌های لازم که بدنه اصلی تشکیلات پلیس افغانستان را تشکیل می‌دهد، صورت می‌گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: برخی از مدرسان این دوره‌ها کارشناسان سازمان امنیت کشور (پلیس) بوده و کیفیت آموزشی نیز در بالاترین سطح ممکن است.

گفتنی است یادداشت تفاهم همکاری آکادمی پلیس سیواس با هدف آموزش پلیس ملی افغانستان میان مقامات ترک و افغان در 5 مارس 2011 امضا و در 10 می همان سال در روزنامه رسمی ترکیه منتشر شد.

آکادمی مجهز پلیس سیواس با برگزاری دوره‌ها، سمینارها، کنفرانس‌ها و اعطای گواهینامه‌ برای پرسنل امنیتی و دانشجویان پلیس، آنها را طی مدت کوتاهی برای خدمت آماده می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟