امیرمومنان کاتب علم لدنی حضرت زهرا(س) بودند


امیرمومنان کاتب علم لدنی حضرت زهرا(س) بودند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: پس از وفات پیامبر(ص) جبرئیل از سوی خداوند بر حضرت زهرا(س) نازل می‌شد و علومی را به ایشان عطا می‌کرد و امیرمومنان امام علی(ع) آن را مکتوب می‌کردند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: در معارف الهیه اصل علم نام برده شده یکی از آنها علم حضوری و مخصوص خداوند عالم است.

استاد حوزه علمیه افزود: برای خداوند زمان مطرح نیست ما نسبت به گذشته و آینده علمی نداریم حتی نسبت به زمان حاضر هم علم ما محدود است اما دانش خداوند نسبت به این سه حضوری است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه کل هستی از ازل و تا ابد از نظر علمی و عینی نزد خداوند حاضر است، عنوان کرد: از نظر علمی یعنی زمانی که این عالم را خلق نکرده بود به آن علم داشت و از نظر عینی یعنی پس از اینکه عالم را خلقت کرد به عینه بر آن شاهد است.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه قیامت جهان همین الان نزد خداوند حاضر است، اظهار کرد: در قرآن کریم خداوند می‌فرماید من می‌بینم که همین الان جهنم بر کافران محیط است اما آنها چون در دنیا هستند آن را حس نمی‌کنند، اولیاء خاص الهی این موارد را می‌بینند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کسانی که به آخرت یقین پیدا کنند به داشته‌های دنیوی شکر کرده و بر نداشته‌های دنیا صبر می‌کنند، گفت: کم هستند بندگانی که شاکر خداوند باشند.

وی بیان کرد: روزی معاویه در جمعی از مردم خواست آزادانه درباره امیرمومنان امام علی(ع) صحبت کنند همه برای خوش‌آمد معاویه از امیرمومنان امام علی(ع) بدگویی کردند، معاویه به آنان گفت همه به خطا گفتید علی کسی است که هیچ دلبستگی به دنیا ندارد اگر دو انبار طلا و کاه در اختیار او بگذارید ابتدا طلا را به فقرا می‌دهد و سپس کاه را می‌بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه از اخلاق خداوند است که برای بندگان خود آبروداری می‌کند، اظهار کرد: هر چه از مردم خبر دارید که زشت و بد است نباید به دیگران بگویید زیرا حرام است، کسانی که آبروی دیگران را می‌برند روز قیامت زبان آنها پهن شده و مردم از روی آن راه خواهند رفت.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه علم دیگر علم لدنی است که خداوند آن را به اولیاء خود عطا می‌کند، ابراز کرد: پیامبر(ص) تا چهل سالگی و هنگامه بعثت نمی‌توانستند بخوانند یا بنویسند، اما وقتی جبرئیل نازل شد بر ایشان کتاب دادند و فرمردند بخوان؛ در این هنگام بود که تمام آیات کتاب تکوین، انفس و تشریع در وجود مقدس پیامبر(ص) متجلی شد. علم لدنی یعنی پیامبر(ص) چیزی را نمی‌دانند در یک زمان از سوی خداوند به همه علوم آگاهی پیدا می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دانش حضرت زهرا(ص) دانش تحصیلی نبوده و لدنی بوده است، خاطرنشان کرد: پس از وفات پیامبر(ص) حضرت زهرا(س) به امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند جبرئیل بر من نازل می‌شود، امیرمومنان امام علی(ع) فرمودند ای فاطمه هر زمان نازل شد و هر چه گفت بگو من بنویسم، در واقع امیرمومنان امام علی(ع) کاتب علم لدنی حضرت زهرا(س) شده بودند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام