پورشه پانامرا و ماکان چگونه متولد می‌شوند؟!


پورشه پانامرا و ماکان چگونه متولد می‌شوند؟!

به همان اندازه که پورشه به آرامی آماده‌ی تولید اولین خودروی الکتریکی خود می‌شود، به همان اندازه هم به تولید خودروهای سنتی خود با بالاترین استانداردهای صنعت خودرو ادامه می‌دهد. ما تماشای مونتاژ خودروهای اسپورت، لوکس و گران‌قیمت را دوست داریم و مخصوصاً اینکه بدانیم این ویدئو به تولید محصولات پورشه در لایپزیک تعلق دارد... The post پورشه پانامرا و...

به همان اندازه که پورشه به آرامی آماده‌ی تولید اولین خودروی الکتریکی خود می‌شود، به همان اندازه هم به تولید خودروهای سنتی خود با بالاترین استانداردهای صنعت خودرو ادامه می‌دهد. ما تماشای مونتاژ خودروهای اسپورت، لوکس و گران‌قیمت را دوست داریم و مخصوصاً اینکه بدانیم این ویدئو به تولید محصولات پورشه در لایپزیک تعلق دارد بیشتر هیجان‌زده خواهیم شد.

پورشه پانامرا و ماکان چگونه متولد می‌شوند؟!
در این ویدئو شاهد مونتاژ خودروهای پانامرا و ماکان در تأسیسات لایپزیک هستیم. این سایت تولیدی مسئول مونتاژ بیش از 160 هزار خودرو در هر سال است که با توجه به قیمت و خاص بودن این دو خودرو عدد کاملاً قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

پورشه پانامرا و ماکان چگونه متولد می‌شوند؟!
تولید این دو خودرو با بخش بدنه آغاز می‌شود جایی که ربات‌ها فریم‌های خودرو و دیگر بخش‌ها را با استفاده از ترکیب دقیق سوراخ کردن، پانچ کردن، جوشکاری لیزری و… به هم وصل می‌کنند. سپس بدنه‌ی خودرو به بخش رنگ‌آمیزی می‌رود و در آنجا اولین لایه از رنگ برای حفاظت بدنه از خوردگی پاشیده می‌شود. زمانی که همه جای بدنه رنگ‌آمیزی شد، در فرایندی 35 دقیقه‌ای و در دمای 133 درجه سانتی گرادی خشک می‌شود.


در ویدئو گفته می‌شود که خط مونتاژ جایی است که بدنه‌های لخت پانامرا و ماکان به خودروهای پرفورمنس و لوکسی تبدیل می‌شوند. اینجاست که کارکنان خوش‌شانس پورشه شروع به نصب قطعات کابین می‌کنند که بسته به مشخصات خودرو شاید شامل 200 قطعه جداگانه هم بشود. پس از این بخش نیز بخش‌های دیگر همچون سیستم تعلیق، ترمزها، لوله‌های سوخت و… نصب می‌شوند.
با نصب کابین و قطعات زیر بدنه، چراغ‌های جلو و عقب و شیشه‌ها نیز روی خودرو سوار شده و پانامراها و ماکان‌ها به مهم‌ترین فرایند تولید می‌رسند که اصطلاحاً “ازدواج” نامیده می‌شود می‌رسند. اینجاست که بدنه‌ی هر خودرو به قوای محرکه متصل می‌شود. سپس خودرو کاملاً عملکردی شده و نشان نمادین پورشه را دریافت می‌کند و وارد فرایندهای بازرسی و تست می‌شود…

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟