سیاسی کاری اماراتی‌ها در جام ملت ها، صدای آلمانی‌ها را هم در آورد


سیاسی کاری اماراتی‌ها در جام ملت ها، صدای آلمانی‌ها را هم در آورد

روزنامه مشهور اشپیگل آلمان در گزارشی درباره جام ملت‌های آسیا، از سیاست زدگی این بازی‌ها و کیفیت پایین بازی‌ها انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سایت روزنامه اشپیگل در گزارشی از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ نوشت، «جام ملت‌ها تاکنون عملکرد و شرایط ناامید کننده‌ای ارائه کرده است.»

اشپیگل با انتقاد از نمایش نه چندان دلچسب تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا نوشت: علت توجه به این مسابقات بیشتر از این که فوتبالی باشد، مسائل سیاسی بوده است.

این روزنامه از دیگر نکات قابل توجه این مسابقات را حضور مربیان صاحب نامی مانند لیپی، زاکرونی، هکتور کوپر و کی روش دانست.

در بخشی از این گزارش آمده است، جام ملت‌های آسیا در حال حاضر در ابوظبی برگزار می‌شود و اگر شما واقعا فوتبال را در این قاره به عنوان یک بازار تلقی کنید، این بزرگترین نمایشگاه تجاری در آسیا است.

برای دو هفته، ۲۴ تیم با هم بازی خواهند کرد. از روز پنج شنبه مسابقات یک چهارم نهایی برگزار می‌شود، علاقه تماشاگران به بازی‌ها به ویژه در مسابقات گروهی، بیشتر جنبه سیاسی داشته است. زیرا سطح ورزشی شبیه به هم است. بعضی از ستاره‌های بین المللی هم در باشگاه هایشان باقی مانده اند و در جام نیستند.

هیونگ مین سون ستاره تاتنهام دیر رسید و اکنون تیمش را تقویت می‌کند. در اروپا، نتایج این بازی‌ها تا کنون برای رسانه‌ها در حاشیه بوده است.

دوئل‌های سیاسی
اگر جام ملت‌های آسیا تاکنون بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، به خاطر هیجان انگیز بودن بازی‌ها نبوده، بلکه بیشتر به خاطر تنش‌های سیاسی بوده است. شما نام بسیاری از کشورهای شرکت کننده مانند یمن، عراق، ایران، عربستان سعودی، قطر، فلسطین، سوریه، کره شمالی و کره جنوبی را بیشتر در گزارش‌های سیاسی و نه ورزشی شنیده اید. برخی از آن‌ها کشورهای بحران زده، برخی رقیب و دشمنان سابق و فعلی یکدیگر هستند.

بازی عربستان سعودی مقابل قطر در هفته گذشته به دوئل دشمنان خونی و به لحاظ سیاسی بسیار پرتنش بود. هر دو کشور سالهاست که با هم درگیری دارند، سعودی‌ها قطر را متهم به حمایت از تروریست‌ها می‌کنند، اما واقعیت این است که این درگیری فقط در مورد مسائل سیاسی نیست بلکه در مورد منافع اقتصادی نیز صادق است که عربستان سعودی به طور غیرقانونی و با سرقت حق پخش شبکه بین اسپورت قطر همه رویدادهای ورزشی مهم را پخش می‌کند.

اما در زمین مسابقه این مسائل به چشم نیامد. این بازی به شیوه متمدنانه ادامه یافت، قطر با نتیجه ۲ بر صفر برابر عربستانی که تا حدی از بخت‌های قهرمانی بودند، پیروز شد و در عین حال به مرحله یک چهارم نهایی نیز صعود کرد. عربستان سعودی، در شانزده سال گذشته، ژاپن را شکست داد.

مربیان مشهور
جام آسیا، زمین بازی مربیان شناخته شده و اغلب موفقی است که در سال‌های پایانی کار خود یک بار دیگر سرگرم کسب پول‌های هنگفتی هستند. مارچلو لیپپی، مربی چین از سال ۲۰۱۶ که با ایتالیا قهرمان جهان شده است، روز پنج شنبه با ایران به مربیگری کارلوس کی روش سرمربی سابق رئال، دیدار می‌کند. اسون گوران اریکسون سوئیسی، قبلا با فیلیپین از جام حذف شده است، همانطور که هکتور کوپر، سرمربی سابق تیم ملی ازبکستان کنار رفته بود. آلبرتو زاکرونی، ایتالیایی پس از همکاری با اینتر میلان و لاتزیو و رم، حالا سر مربی امارات متحده عربی میزبان است و روز جمعه برابر استرالیا مدافع عنوان قهرمان بازی خواهد کرد.

تنها مربی آلمانی این مسابقات که هدایت سوریه را بر عهده داشت، برکنار شده است. استفان کنستانتین، مربی تیم ملی هندوستان نیز پس از حذف تیمش از این تیم اخراج شد.

مرحله یک هشتم نهایی کمترین هیجان را داشت: چهار بازی از هشت بازی به وقت اضافه رفت، تکلیف دو تیم در پنالتی‌ها مشخص شد. تمام تیم‌هایی که شانس قهرمانی در این تورنمنت را دارند، از جمله ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و ایران به یک چهارم نهایی رسیده اند. تنها غافلگیری این مرحله تیم ویتنام است که اکنون برابر ژاپن بازنده محسوب می‌شود.

قهرمانی آسیا تا ۱ فوریه ادامه دارد. در فاصله سه سال مانده به برگزاری جام جهانی فوتبال در منطقه آسیا، این مسابقات مطمئنا یک تمرین واقعی برای جام جهانی نیست.

256 251

کد خبر 1225543

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)