به گزارش افکارنیوز،

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در مصاحبه‌ای با نشریه "دی سایت"آلمان آشکارا به مسئله نابرابری ها در کشورش و تجربه های شخصی که در این باره دارد پرداخت.

وی رای یک زن را مانند یک مرد در کشورش قوی ندانسته و در بخش دیگری از سخنانش به نارضایتی ها از دولت و شرایط کشور در شرق آلمان اعتراف کرده و تاکید کرد که من این مسئله را بسیار تعجب آور نمی دانم که در شرق آلمان دلسردی وجود دارد. این کشور شاید هنوز تا آن اندازه که ما تصور میکردیم در صلح و آشتی نیست.

وی افزود: آلمان شرقی ها هنوز در بسیاری از موقعیت ها و جایگاه های رهبری نقش کم رنگی دارند. میراث ها در این منطقه پایین تر و درآمدهای مالیاتی هم کم تر است و مردم می توانند ثروت کمی ایجاد کنند. افراد سالمند در این منطقه شاهد نقل مکان فرزندهای خود هستند و نوه ها در جاهای دیگر بزرگ می شوند. بنابراین مردم بی صبرانه در این مناطق سوال می کنند که این اوضاع تا چه مدت ادامه دارد.

مرکل شرایط فعلی را با سال های 68 مقایسه کرده و در بخش دیگری از این مطلب تاکید کرد اینکه خشم انسان ها در شرق آلمان اغلب متوجه او است برایش مسئله ای غافلگیر کننده نیست. وی در این باره گفت که این موضوع متناقضی نیست. این مسئله با بحران مالی و یورو شروع شده و از طریق پناهندگان زیادی که به سوی ما می آیند همچنان تقویت شده است.