کانون های مساجد، نقش رهبران آگاه را در جامعه ایفا می کنند


کانون های مساجد، نقش  رهبران آگاه را در جامعه ایفا می کنند

آزادی، مساجد را مطمئن ترین پایگاه برای ورود به مسائل مردمی خواند و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش رهبران آگاه جامعه را به عنوان مرجع مورد وثوق مردم در مواجهه با مسائل و مشکلات ایفا می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، «افشین آزادی» در دیدار با سرپرست و کارکنان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد که روز گذشته(دوشنبه، 1 بهمن) در دفتر رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: یکی از محوری ترین وظایف حوزه هنر انقلاب اسلامی، با توجه به رسالت ذاتی که دارد در حوزه مساجد است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه، با بیان اینکه حفظ انقلاب در گرو تقویت مساجد است، افزود: مفهوم مسجد، سنگ بنای انقلاب شکوهمند اسلامی است.

وی اظهار کرد: جریانات بسیاری به اسم دین ورود پیدا کردند تا موجب فاصله گرفتن مردم از مسجد شوند اما در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می بینیم جریاناتی پایدار هستند که ارتباط خود را با مسجد حفظ کرده اند.

آزادی، با بیان اینکه مساجد مطمئن ترین پایگاه برای ورود به مسائل مردمی هستند، ابراز کرد: انقلاب اسلامی موتور محرکی است که در مساجد خیلی بهتر می تواند عمل کند.

وی با اشاره به نقش رهبران آگاه به عنوان مرجع مورد وثوق مردم در مواجهه با مسائل و مشکلات مختلف، تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد، نقش آن رهبران آگاه را در جامعه ایفا می کنند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کرمانشاه، گفت: هیچ یک از شبکه های اجتماعی، قدرتمندی کانون های فرهنگی هنری مساجد را به لحاظ توزیع مردمی در جامعه ندارد.

وی با اعلام آمادگی جهت همکاری در حوزه های آموزش، ساماندهی و عملیاتی، گفت: آموزش بازیگری به جوانان کانون های مساجد در قالب تربیت و ساماندهی 10 گروه تئاتر جهت اجرای آثار فاخر و ارزشی در مساجد و تربیت نویسندگان ادبیات پایداری و دفاع مقدس با حضور نویسندگان برجسته استان به اعضای کانون های مساجد یکی از بخش هایی است که می توانیم در دستور کار قرار دهیم.

آزادی، با بیان اینکه می توان از خود نیروهای مسجد برای آبادکردن مسجد استفاده کرد، ادامه داد: آسیب های اجتماعی یکی دیگر از عرصه های مشارکت است که با محوریت حوزه رسانه و فضای مجازی و بهره گیری از ظرفیت کانون ها باید به آن ورود پیدا کرد.

وی آسیب های فضای مجازی را بزرگترین تهدید برای مردم دانست و بیان کرد: تربیت مربی سواد رسانه جهت ارائه آموزش های مرتبط با فضای مجازی به مردم از دیگر خدماتی است که می توانیم به اعضای کانون های مساجد ارائه کنیم.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو