همایش «ظرفیت‌های گردشگری تاجیکستان» در روسیه برگزار شد


همایش «ظرفیت‌های گردشگری تاجیکستان» در روسیه برگزار شد

نمایندگان شرکت‌های توریستی و نهادهای رسمی تاجیکستان در مسکو، به منظور جذب بیشتر توجه گردشگران روس به این کشور، همایشی منطقه‌ای را برپا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، به میزبانی روسیه در شهر مسکو همایشی تحت عنوان ظرفیت های گردشگری تاجیکستان برگزار شد.

«امام الدین ستاراف» سفیر تاجیکستان در روسیه ضمن سخنانی در این همایش از قصد این کشور برای امضا توافقنامه با طرف روسیه در زمینه توسعه گردشگری تا پایان سال 2019 میلادی خبر داد.

وی گفت: یادداشت تفاهم در زمینه همکاری با «روس توریسم» در جریان سفر رئیس ولادیمیر پوتین به تاجیکستان در ماه فوریه سال گذشته به امضا رسیده بود و قرار است در آینده توافقنامه در حوزه توریسم میان «روس توریسم» و کمیته مرتبط تاجیکستان صورت گیرد.

ستاراف جذب گردشگران روس را یکی از جهات کلیدی توسعه حوزه توریستم در تاجیکستان عنوان کرد و گفت: تمام شرایط برای سفر توریست های روس به تاجیکستان فراهم است.

وی افزود: علاوه بر این زبان روسی در تاجیکستان همچون زبان گفت و گوی بین اقوام مختلف این کشور می باشد.

ستاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توجه گردشگران به تاجیکستان طی سال های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته و در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر هر سال از «دوشنبه» بازدید می کنند.

شرکت کنندگان این همایش در خصوص شهرها و مناطق باستانی، فرصت های اکوتوریسم و سایر جذابیت های گردشگری این کشور صحبت کردند.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل