بارسلونا با خوان ماتا که قصد دارد در پایان فصل جاری از منچستریونایتد جدا شود تماسهایی برقرار کرده است.

به گزارش خبرگزاری موج، خوان ماتا ، هافبک منچستریونایتد که قراردادش با این تیم انگلیسی در پایان فصل جاری منقضی می‌شود با تماس‌هایی از سوی بارسلونا مواجه شده و بارسا به ماتا اعلام کرده که قصد دارد او را به خدمت بگیرد. این در حالی است که ماتا در دوران اوله گنار سولسشر، چندان به بازی گرفته نشده و همین احتمال جدایی او از منچستر را افزایش می‌دهد.

باشگاه بارسلونا با نماینده‌های خوان ماتا گفتگو کرده و به آنها اعلام کرده‌اند که برای جذب این بازی‌ساز اسپانیایی جدی هستند. از سوی دیگر، منچستریونایتد مدتی است که برای تمدید قرارداد ماتا با او در حال مذاکره است ولی تا این لحظه پیشرفتی در این مذاکرات حاصل نشده است. با این حساب، ماتا در حال حاضر می‌تواند با باشگاه‌های دیگر موافقت‌نامه‌ پیش‌قرارداد امضا کند.

یونایتد در آغاز سال 2018 قرارداد خود با خوان ماتا را یک سال تمدید کرد و به این ترتیب، ماتا تا ماه ژوئیه 2019 بازیکن منچستریونایتد خواهد بود. بارسا قصد دارد تا آن زمان صبر کند تا با ماتا به عنوان بازیکن آزاد قرارداد امضا کند.

ماتا در ژانویه 2014 از چلسی به اولدترافورد آمد و از آن زمان تا کنون برای منچستریونایتد 208 بازی انجام داده است. ماتا در این 5 سال موفق شده 44 گل برای شیاطین سرخ به ثمر رسانده و 55 پاس گل بدهد.