رقابت ایران و امارات در عرصه صنعت بانکرینگ


رقابت ایران و امارات در عرصه صنعت بانکرینگ

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در عرصه منطقه ای نیز دو کشور ایران و امارات در حوزه صنعت بانکرینگ حرکت کرده اند، البته پیشرفت کشور امارات در موضوع بانکرینگ و عرضه مستقیم سوخت به کشتی ها بسیار بیشتر از ایران بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به رویکرد جدید دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی برای توسعه صنعت بانکرینگ در کشور، گفت: یکی از مسائل با اهمیت و دارای ارزش افزوده در کشور، مسئله صنعت بانکرینگ است، در شرایط کنونی شاهد هستیم بسیاری از کشورهای بین المللی و حتی منطقه ای به سمت تقویت این بخش حرکت کرده اند.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در عرصه منطقه ای نیز دو کشور ایران و امارات در حوزه صنعت بانکرینگ حرکت کرده اند، البته پیشرفت کشور امارات در موضوع بانکرینگ و عرضه مستقیم سوخت به کشتی ها بسیار بیشتر از ایران بوده است، به طوری که بر اساس آمارها سهم ایران به بیشتر از 10 درصد نمی رسد.

توسعه صنعت بانکرینگ برای کشورمان مزیت های بسیاری دارد، زیرا فروش مستقیم سوخت به کشتی ها در منطقه خلیج فارس موجب می شود که ارز بسیار بالایی بدون تحت تأثیر قرار گرفتن از تحریم ها به خزانه واریز شود

وی گفت: توسعه صنعت بانکرینگ برای کشورمان مزیت های بسیاری دارد، زیرا فروش مستقیم سوخت به کشتی ها در منطقه خلیج فارس موجب می شود که ارز بسیار بالایی بدون تحت تأثیر قرار گرفتن از تحریم ها به خزانه واریز شود.

افضلی ادامه داد: البته روند پیشرفت صنعت بانکرینگ در کشور مسیر صعودی به خود گرفته و می توان از این عرصه برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور استفاده کرد.

وابستگی امارات به ایران در تأمین سوخت صنعت بانکرینگ

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: نکته قابل توجه این است که کشوری مانند امارات سوخت مورد نیاز خود برای صنعت بانکرینگ را از ایران تأمین می کند و کاملا به منابع انرژی ایران وابسته است، حال چرا نباید ایران خود در این عرصه پیشتاز باشد و بتواند بخش قابل توجهی از سوخت مورد نیاز کشتی ها را تأمین کند.

ایران در صنعت بانکرینگ حداقل باید سهم 50 درصدی داشته باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: طبق برنامه های پیش روی، ایران باید سهم 50 درصدی در حوزه صنعت بانکرینگ در منطقه داشته باشد که این مسئله می تواند سود سرشاری را به سمت خزانه کشور هدایت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس