اختصاص بیش از 13 میلیارد تومان اعتبار برای خرید ادوات کشاورزی در هرمزگان


اختصاص بیش از 13 میلیارد تومان اعتبار برای خرید ادوات کشاورزی در هرمزگان

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از اختصاص بیش 13 میلیارد و سیصد میلیون تومان اعتبار برای خرید ادوات کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، شاهین شاهی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی جدید بیش از 13 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار به بخش مکانیزاسیون کشاورزی هرمزگان اختصاص یافت.

وی با بیان این‌که این اعتبار برای خرید ادوات کشاورزی در حوزه‌های شیلات، باغی، زراعی و دام و طیور است، افزود: بهره‌برداران می‌توانند برای مکانیزه کردن کشاورزی خود از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تصریح کرد: تسهیلات مکانیزاسیون با سود ۱۵ درصد و سهم آورده ۲۰ درصد و بازپرداخت ۵ تا ۷ ساله به بهره‌برداران پرداخت می‌شود.

شاهی‌زاده با اشاره به این‌که کشاورزان می‌توانند برای دریافت تسهیلات مکانیزاسیون به سامانه جهاد کشاورزی به نشانی اینترنتی rrbf.maj.ir مراجعه کنند، عنوان کرد: امسال هم ۴۲ دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه کشت اضافه شد که شمار ماشین‌آلات مکانیزه کشاورزی استان به ۹۱ دستگاه رسید.

وی با بیان این‌که با به‌کارگیری کشت مکانیزه بذر مصرفی کشاورزان به‌طور متوسط ۲۰۰ کیلو صرفه‌جویی می‌شود و محصولات مکانیزه بیست درصد از محصولات کشت سنتی بیشتر است، خاطرنشان کرد: امسال بیش از پانزده هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به زیر کشت مکانیزه می‌رود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عجیب ترین جاده جهان را تماشا کنید!