دوره تربیت مربی مهد و پیش دبستان با محور مهدویت برگزار می شود


دوره تربیت مربی مهد و پیش دبستان با محور مهدویت برگزار می شود

حجت الاسلام یوسفیان با اعلام برگزاری دوره «تربیت مربی مهد و پیش دبستان با رویکرد مهدویت» ویژه خانواده طلاب، گفت: کارگاه های مهارت افزایی ویژه مربیان و مدرسان به منظور شناخت و کاربرد شیوه های انتقال معارف مهدوی به کودکان برگزار می شود.

حجت الاسلام «محمد یوسفیان» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با اعلام برگزاری دوره «تربیت مربی مهد و پیش دبستان با رویکرد مهدویت»، اظهار کرد: این دوره از ششم تا 30 بهمن ماه روزهای شنبه تا چهارشنبه ویژه خانواده طلاب برگزار می شود.

مدیر واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت درباره عناوین این دوره اعلام کرد: کارگاه های تربیتی(روانشناسی رشد، کنترل ناهنجاری ها، مهارت پاسخگویی و...)، خلاقیت(نقاشی خلاق، کار با کاغذ، اوریگامی، کار با بادکنک و...)، کارگاه هیجان و نشاط( آموزش اجرای شاد و پر محتوا، انواع مسابقات و...)، کارگاه قصه نویسی و قصه گویی( اصول و مبانی، شخصیت شناسی، و...)، کارگاه کلاس داری( روش ها و قالب های انتقال مفاهیم مهدوی، آموزش لوحه ها و...) و کارگاه رسانه و انیمیشن(آسیب شناسی تربیتی، نقد انیمیشن، مدیریت رسانه و ...) در این دوره برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این دوره ها از ساعت هشت تا 11 و 30 دقیقه در مسجد امام خمینی(ره) شهرک پردیسان برگزار می شود و علاقمندان فرصت دارند تا پنجم بهمن برای حضور در آن ثبت نام کنند.

یوسفیان با اشاره به برگزاری دوره های مهارت افزایی ویژه مربیان مهدهای کودک و پیش دبستانی، بیان کرد: پس از آنکه مرکز به صورت آزمایشی در مهدها و پیش دبستانی ها دوره ای را برگزار کرد و همسو با مسئولیت محتوایی خود، دوره هایی هشت روزه و مشتمل بر بیش از 60 ساعت را طراحی کردیم تا در آنها شیوه های انتقال معارف مهدوی به کودکان و ارتباط مفاهیم مهدوی با مباحث روانشناسی، خلاقیت و مهدویت بررسی و انجام شود.

وی اضافه کرد: تا کنون 23 دوره با حضور بیش از دو هزار نفر در سطح کشور اعم از استان ها و شهرستان ها برگزار شده و برای این دوره ها مجموعه هشت جلدی «یاران آفتاب» برای معرفی به کودکان و مجموعه دوجلدی «راهنمای تدریس» برای مدرسان پیش بینی شده است.

مدیر واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت در ادامه بیان کرد: این افراد در طول سال با واحد خواهران مرکز تخصصی مهدویت در ارتباط هستند و پشتیبانی می شوند. علاوه بر این حوزه با در نظر گرفتن شرایط که یکی از آنها طلبه بودن است، مجوز تاسیس مهدکودک های مهدوی «امین» را صادر می کند.

وی با اشاره به توزیع پیک های «گل نرگس» در مناسبت ها ویژه کودکان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: جوایز مسابقه این پیک ها ویژه نهم ربیع الاول از فردا برای برگزیدگان واریز می شود. همچنین دوره جدید این پیک ها برای نیمه شعبان از اسفند توزیع می شود و مدارس و مراکز متقاضی به شرکت می توانند اعلام آمادگی کنند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !