چرا شرکت مخابرات در مناطق مختلف ،می گوید پورت خالی نداریم! | پاسخ آقای مدیرعامل: در ارائه سرویس اینترنت هیچ محدودیتی وجود ندارد!


چرا شرکت مخابرات در مناطق مختلف ،می گوید پورت خالی نداریم! | پاسخ آقای مدیرعامل: در ارائه سرویس اینترنت هیچ محدودیتی وجود ندارد!

دردسر‌هایی که برای آنلاین بودن باید کشید نفیسه صباغی : «مرکز مخابرات منطقه شما پورت خالی ندارد» جمله‌ای که شهروندان هنگام خرید سرویس پرسرعت

دردسر‌هایی که برای آنلاین بودن باید کشید

نفیسه صباغی : «مرکز مخابرات منطقه شما پورت خالی ندارد» جمله‌ای که شهروندان هنگام خرید سرویس پرسرعت ADSL از شرکت‌هایی که خدمات اینترنتی ارائه می‌دهند، می‌شنوند و برای دریافت اینترنت باید مدت‌ها در انتظار بمانند، گویا هم قرار نیست پورتی خالی شود تا شهروندان بتوانند سرویس موردنظر خود را خریداری کنند.

مدتی پیش با توجه به اقتضای شغلی (خبرنگاری) و نیاز مبرم آن به اینترنت، قصد داشتم تا برای منزل از شرکتی، سرویس اینترنتی ADSLخریداری کنم تا بتوانم ضمن رصد اخبار، در جریان آخرین رویدادها قرار گیرم و از فضای رسانه‌ای نیز فاصله نگیرم. اما پس از تماس با شرکت مورد نظر، اپراتور که اتفاقا فردی بسیار مودب نیز بود پس از بررسی‌های اولیه اعلام کرد که شماره تلفن شما مربوط به مرکز مخابرات فلان است و این مرکز متاسفانه پورت خالی ندارد و قرار شد تا شماره بنده در لیست انتظار قرار گیرد، تا پس از خالی شدن پورت، بتوانم سرویس موردنظر را خریداری کنم. اما پس از گذشت چندماه، شماره تلفن منزل بنده همچنان در لیست انتظار باقی ماند و خبری از پورت خالی نشد. اما چندی پیش، پس از صحبت با یکی از همکارانم متوجه شدم، وی نیز با مشکل بنده روبروست. محسن که به تازگی به خیابان توحید نقل مکان کرده به دلیل موقعیت کاری خود (خبرنگاری)، نیاز مبرمی به اینترنت پرسرعت داشت اما پس از تماس با شرکت موردنظر برای ثبت‌نام سرویس ADSL، به وی نیز عنوان شده‌بود که در مرکز مخابرات توحید پورت خالی موجود نیست.

چرا شرکت مخابرات در مناطق مختلف ،می گوید پورت خالی نداریم! | پاسخ آقای مدیرعامل: در ارائه سرویس اینترنت هیچ محدودیتی وجود ندارد!

البته پیش از این نیز بارها این مشکل را از زبان شهروندان دیگر نیز شنیده بودم، بدین منظور و برای رفع دغدغه خود و مردم سعی کردم تا مشکل را با وزیر ارتباطات مطرح کنم و ضمن مصاحبه با ایشان راهکارهای رفع مشکل را از زبان این وزیر پاسخگو، جویا شوم. بدین لحاظ با شماره همراه ایشان تماس گرفتم (پس از چندبار تماس پی‌درپی) موفق شدم با فردی (که شاید هم مسئول دفتر ایشان بود) ارتباط برقرار کرده و مشکل رابازگو کردم ایشان بلافاصله مشکل بنده را با شرکت مخابرات مطرح کرده و این شرکت نیز در کمال احترام و ظرف مدت کوتاهی یعنی حدود نیم‌ساعت موضوع را با شرکت مخابرات مرکزمربوطه در میان گذاشته و آنها هم با برخورد خیلی عالی مشکل بنده یعنی عدم پورت خالی را برطرف کردند. البته مشکل همکارم محسن نیز در عرض چند روز برطرف شد که لازم است از دفتر وزیر ارتباطات و شرکت مخابرات که در اسرع وقت در جهت رفع این معضل، مساعدت‌های لازم را مبذول داشتند. تشکر کنم. اما بنده به عنوان خبرنگار که دغدغه و مشکلات مردم را نمی‌توانم نادیده بگیرم، سوالی ذهنم را درگیرکرده که سایر شهروندانی که نیاز به اینترنت و پورت خالی دارند چگونه می‌توانند مشکل خود را برطرف کنند؟

دلایل عدم اختصاص پورت خالی به شهروندان

بدین منظور مجددا با شرکت مخابرات تماس گرفتم و از آنها خواستم تا مقدمات مصاحبه‌ای با مدیرعامل شرکت مخابرات را فراهم کنند که پس از چندبار تماس، قرار شد تا در نشست خبری مدیرعامل شرکت مخابرات سئوالم را مطرح کنم.

سید مجیدصدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به سوال خبرنگار دیباچه مبنی بر اینکه جریان عدم پورت خالی در مراکز مخابرات چیست و آیا این موضوع صحت دارد که شرکت مخابرات با عدم اختصاص پورت خالی به شهروندان سعی دارد تا آنها از این شرکت خدمات اینترنتی دریافت کنند؟ گفت: از نظر ما در ارائه سرویس اینترنت هیچ محدودیتی وجود ندارد و سیاست ما در مرکز امور مشترکین این است که مشترکان خودشان انتخاب کنند که اینترنت را از اپراتورها تهیه کنند یا از شرکت مخابرات. نباید به گونه‌ای برخورد شود که حتما مشترکان اینترنت را از مخابرات تهیه کنند. بلکه خود مشترک باید تصمیم بگیرد و هیچ محدودیتی نباید در این زمینه وجود نداشته باشد.

صدری در پاسخ به سوال دیگر که افراد چگونه و از چه راه‌هایی باید پورت خالی دریافت کنند؟ آیا مشکل عدم پورت خالی قرار است برطرف شود؟ خاطرنشان کرد: از نظر من در زمینه پورت خالی مشکلی نداریم اما اگر شما در این زمینه با مشکلی مواجه شدید حتما اعلام کنید تا موارد را بررسی و برطرف کنیم. بنده تکذیب نمی‌کنم ممکن است در کشور چنین مشکلی وجود داشته باشد و بنده حتما پیگیری خواهم کرد.

شهروندان حق انتخاب دارند

نباید فراموش کنیم امروزه اینترنت جزئی لاینفک از زندگی شهروندان محسوب شده و بخش مهمی از زندگی و فعالیت‌های شهروندان برای درس، کار، فعالیت‌های نیاز به اینترنت دارد، عدم دسترسی به آن می‌تواند سبب بروز مشکلاتی برای آنها شود. افرادی مانند خبرنگاران، پزشکان، دانشجویان محققان، وکلا و.... که نیاز به اینترنت پرسرعت دارند در صورت عدم تامین اینترنت با دشواری‌های بسیاری مواجه می‌شوند و نمی‌توانند به امور مربوط به شغل خود بپردازند ..مشکل نبود پورت خالی در مراکز مخابرات یکی از مواردی است که تعداد زیادی از متقاضیان دریافت سرویس‌های ADSL با آن مواجه هستند که بسیاری از آنها به‌واسطه کار و حرفه خود نیاز مبرمی به اینترنت دارند و به دلیل عدم اختصاص پورت خالی مجبورند از بسته‌های اپراتورهای تلفن همراه استفاده کنند که البته بسیاری از منازل یا محل‌ها به دلیل آنتن‌دهی ضعیف این اپراتورها، اصطلاحا در نقطه کور واقع شده دسترسی به اینترنت را برای کاربران سخت می‌کند در این حالت کاربروقتی در انتظار دریافت پورت خالی مدت‌های طولانی زمان صرف می‌کند، سرگردان و حیران می شود که در عصر ارتباطات چگونه بدون اینترنت روزگار بگذراند؟

گاهی نبود پورت خالی در مراکز مخابرات ممکن است این شائبه را در اذهان ایجاد کند که شاید شرکت مخابرات با عدم اختصاص پورت خالی تمایل دارد شهروندان، اینترنت را از شرکت مخابرات خریداری کنند؟ یا اینکه واقعا دلیل این مشکل نبود زیرساخت‌های لازم مخابراتی است؟ نباید فراموش کنیم افراد به عنوان شهروندان جامعه حق دارند در مورد دریافت اینترنت از شرکت‌های سرویس پرسرعتADSL یا حتی شرکت مخابرات خدمات اینترنتی انتخابی آزادانه داشته باشند و نباید از این حق محروم شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت