نشست ورشو یک اقدام خصمانه دیگر آمریکاست


نشست ورشو یک اقدام خصمانه دیگر آمریکاست

بغداد - ایرنا - سخنگوی کتائب حزب الله از گروههای مقاومت اسلامی عراق تاکید کرد که کنفرانس ورشو، اقدام خصمانه دیگری از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا، 'محمد محیی' روز شنبه در گفتگوی اختصاصی با ایرنا افزود: آمریکا پس از شکست طرح های قبلی خود در سوریه، عراق، لبنان و یمن و عدم توان در تغییر جغرافیای منطقه و تجزیه کشورها به سود رژیم صهیونیستی، اکنون از طریق نشست ورشو، دنبال ایجاد یک جبهه ضد ایرانی است.
وی افزود: آمریکا به خیال خود با برگزاری کنفرانس ورشو برای ایجاد یک ساختار جدید اداره خاورمیانه و در راستای توافقنامه معروف «سایکس - پیکو» است.
این فرمانده ارشد الحشد الشعبی اضافه کرد: آمریکا پس از این که در تحقق اهداف خود از خروج از توافقنامه هسته ای و تحمیل تحریم های یکجانبه علیه ایران از جمله به هم زدن اوضاع داخلی این کشور، شکست خورد اکنون و پس از مجموعه ای از ناکامی ها، دنبال اقدامی تا به جبران مافات بپردازد.
محیی تصریح کرد: آمریکا در حالی برای برگزاری نشست ورشو تلاش می کند که از هم اکنون مشخص شده است که این نشست توخالی و شکست خورده است و علاوه روسیه و بسیاری دیگر از کشورها، حتی متحدان اروپایی آمریکا نیز آن را تحریم کرده اند.
نشست ایران هراسی آمریکا که وزیر خارجه آن در سفر اخیرش به منطقه از آن پرده برداشت، قرار است با حضور برخی از متحدان آمریکا از جمله بعضی شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس و در راس آنها عربستان سعودی که به مواضع خصمانه با ایران شهرت دارند در کنار رژیم صهیونیستی برگزار شود.
گفته می شود که برخی از گروه های تروریستی مانند گروهک منافقین نیز به این نشست فرا خوانده شده اند.
کشورهای بزرگ اروپایی به علاوه بسیاری از کشورهای منطقه از جمله کشورهای مهم عربی و ترکیه از مشارکت در این نشست به رغم دعوتی که واشنگتن از آنها کرده، خودداری کرده اند.
واشنگتن می کوشد با ادعای اینکه این نشست صرفا علیه ایران نیست و اوضاع خاورمیانه را بحث و بررسی می کند، کشورهای موثر دنیا را به شرکت به در این نشست ایران هراسانه و فریبکارانه ترغیب کند.
دولتمردان آمریکا در حالی با القای رویکرد ایران هراسانه برای برگزاری نشست ضد ایرانی در ورشو برنامه ریزی می کنند که ایرانیان نه تنها 70 سال قبل پذیرای بیش از یکصد هزار پناهجوی لهستانی بوده اند بلکه امروز هم مردم کشورهای همسایه، ایران را پناهگاهی امن در روزهای سختی می دانند.
خاورم*6**380*

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان