شمخانی: اجرای CFT به نفع کشور نیست


شمخانی: اجرای CFT به نفع کشور نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد:شمخانی در جلسه غیرعلنی مجلس با صراحت اعلام کرد از نظر شورای عالی امنیت ملی، اجرای CFT به نفع کشور نیست.

صراط:

ابوالفضل حسن بیگی، با بیان اینکه CFT یک معاهده استعماری است، گفت: آمریکا برای نابودی شوروی سابق چنین مجمعی را تشکیل داد تا شورای امنیت و سازمان ملل را دور بزنند و از این طریق ضربات مهلکی را به شوروی سابق وارد کرد.

به گزارش مهر وی افزود: الان هم تلاش می کنند بعد از شکست برجام از طریق FATF و CFT مجدداً حاکمیت خود را بر جمهوری اسلامی تحمیل کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه این لایحه در مجلس هم طرح شد و از آن جایی که اکثریت نمایندگان مجلس، اصلاح طلب و حامی دولت هستند این لوایح در مجلس به تصویب رسید، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان به این لوایح ایراد گرفت از این رو، دو بار این لوایح به مجلس رفت و برگشت داشت و بالاخره به مجمع تشخیص ارسال شد.

حسن بیگی اضافه کرد: قبل از اعلام نظر مجمع تشخیص، برخی از دولتی ها و اصلاح طلبان با استفاده از فضای مجازی جنگ روانی راه انداخته اند تا مجمع را تحت فشار قرار دهند.

وی با بیان اینکه این کار غیر اخلاقی بوده و مغایر با امنیت ملی، وحدت ملی و منافع ملی است، اظهارداشت: این لایحه در اختیار مجمع است و ان شا الله تصمیمی عاقلانه در جهت تامین امنیت ملی و منافع ملی اتخاذ خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: این افرادِ غرب گرا با جنگ روانی قبلاً در زمان تصویب برجام هم چنین کارهایی را انجام دادند.

حسن بیگی با بیان اینکه افراد غرب گرا به آمریکا چراغ سبز نشان می دهند.گفت: لوایح چهار گانه، لوایح استعمار برای تحت فشار قرار دادن ملت ایران است.

وی تصریح کرد: اگر کسانی در برجام شکست خورده اند و به دنبال بهانه ای برای فرار از صحنه هستند به صورت شفاف به ملت ایران بگویند که عرضه کار کردن ندارند و اعلام کنند که افرادی وابسته به غرب هستند و دوست دارند آمریکا چتر قیمومیتش را بر سر این ملت باز کند و دوباره ملت تحت ستم های غرب قرار دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام اینکه پیش از این در جلسه غیر علنی، لوایح چهار گانه با حضور شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بررسی شد، تصریح کرد: آقای شمخانی در آن جلسه با صراحت اعلام کرد از نظر شورای عالی امنیت ملی، اجرای CFTبه نفع کشور نیست اما اگر مجمع تشخیص این لوایح را تصویب کند ما هم تابع هستیم.

حسن بیگی تصریح کرد: نظر آقای شمخانی این بود که از نظر امنیتی، حقوقی و اقتصادی مقابله ملت ایران با آمریکا ملت ایران را به پیروزی خواهد رساند و سر تعظیم فرود آوردن در مقابل آمریکا ملت ایران به سختی های گوناگونی دچار خواهد کرد و موجب شکست ملت می شود.

وی با بیان اینکه تصویب این لوایح به نفع آمریکا و به ضرر ملت ایران است، افزود: هرجا به آمریکایی ها باج داده آنها پیش روی کرده اند چرا که استعمار سیری نا پذیر است؛ استعمار به دنبال نابودی جمهوری اسلامی و تجزیه ایران است.

این نماینده مجلس گفت: ما منتظر نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم و از نظر مجمع تبعیت می کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا