موازی‌کاری فرهنگی بزرگ‌ترین آسیب را بر پیکره فرهنگ وارد می‌کند


موازی‌کاری فرهنگی بزرگ‌ترین آسیب را بر پیکره فرهنگ وارد می‌کند

گروه فرهنگی ــ مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: موازی‌کاری فرهنگی بزرگ‌ترین آسیب را بر پیکره فرهنگ وارد می‌کند، زیرا گاهی این موازی‌کاری‌ها موجب می‌شود نیرو‌هایی که باید یکدیگر را پوشش بدهند، در عمل مخالف یکدیگر کار کنند.

موازی‌کاری فرهنگی بزرگ‌ترین آسیب را بر پیکره فرهنگ وارد می‌کندحجت‌الاسلام رضا ایمانی‌خواه، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: کار فرهنگی یک کار تخصصی است و حساسیت بالایی دارد، با این‌حال در جامعه ما این حساسیت‌ها اغلب نادیده گرفته می‌شود و کسانی عهده‌دار امور فرهنگی می‌شوند که تخصص لازم را ندارند.
وی اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی متخصص در عرصه فرهنگی، یکی از بزرگترین مشکلات این عرصه است؛ در بسیاری از موارد، از آنجایی که نیروی فعال و متخصص به اندازه کافی نداریم، امکان پاسخگویی به همه نیازهای فرهنگی فراهم نمی‌شود.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در بسیاری از مواقع در ساماندهی نیازهای فرهنگی روز جامعه نیز کم‌کاری‌هایی در استان صورت می‌گیرد.
وی موازی‌کاری گروه‌های فرهنگی مختلف در زمینه اجرای برنامه‌ها را از دیگر نقاط ضعف حوزه فرهنگی استان دانست و ادامه داد: موازی کاری فرهنگی بزرگ‌ترین آسیب را بر پیکره فرهنگ وارد می‌کند، زیرا گاهی این موازی‌کاری‌ها موجب می‌شود نیروهایی که باید یکدیگر را پوشش بدهند، در عمل مخالف یکدیگر کار کنند.
ایمانی‌خواه عنوان کرد: کمبود اعتبارات و پشتیبانی مالی از بخش فرهنگ استان، دیگر ضعف این عرصه است. در حال حاضر حمایت‌های مالی مناسبی از افراد متخصص عرصه فرهنگ در استان انجام نمی‌شود.
وی اظهار کرد: بعضی مواقع کار فرهنگی مربوط به بخش خاصی است که به تخصص نیاز دارد، اما افرادی که تخصص ندارند در انجام آن ورود پیدا می‌کنند.
این مدرس حوزه و دانشگاه عدم وجود نگاه فرهنگی میان بسیاری از مسئولان استان را از دیگر نقاط ضعف عرصه فرهنگ استان دانست و افزود: برای حل مشکلات عرصه فرهنگی استان باید پیش از هر چیز یک مدیریت فرهنگی قوی در استان شکل بگیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها