وجود سامانه نیما برای مدیریت تقاضای ارز ضروری است


وجود سامانه نیما برای مدیریت تقاضای ارز ضروری است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به برخی انتقادات در خصوص سامانه ارزی نیما، گفت: ممکن است برخی مشکلات در این خصوص وجود داشته باشد، اما در شرایطی که کشور با تنگنا‌هایی در خصوص ورود ارز به کشور مواجه است، اتخاذ تدابیری برای مدیریت تقاضای ارز، ضروری است.

وجود سامانه نیما برای مدیریت تقاضای ارز ضروری است
روابط عمومی سازمان خصوصی سازی نوشت:دکتر فرهاد دژپسند که به استان هرمزگان سفر کرده است، صبح امروز طی سخنانی در نشست با اساتید دانشگاه و دانشجویان رشته اقتصاد و مدیریت مالی و حسابداری استان، اظهار داشت: انتظار من از جامعه دانشگاهی و صاحب نظران حیطه اقتصاد، این است که به دور از حاشیه ها، پیشنهادات و انتقادات خود به وضع موجود را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه خودسانسوری به اندازه خود تحریمی، کاری اشتباه است، تاکید کرد: شما برای ادای دین به جامعه، تمام حرف‌های خود را مطرح کنید و مطمئن باشید من همه آن‌ها را به رییس جمهور منتقل می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی پیرامون تاثیر نرخ ارز پیش بینی شده در بودجه سال آتی بر قیمت‌ها تصریح کرد: نرخ ارز درج شده در بودجه را نباید به عنوان نماگر قیمت ارز در اقتصاد کشور درنظر گرفت، بلکه تنها معیاری برای محاسبه نرخ ریال محسوب می‌شود. به عنوان مثال، ما زمانی که نرخ ارز در بازار معادل ۳۵۰۰ تومان بود، در قانون بودجه، نرخ ارز را ۳۳۰۰ تومان نوشتیم، در حالی که با نگاه بدبینانه برخی صاحب نظران به دولت، دست کم باید همان نرخ بازار را را در قانون مذکور می‌گنجاندیم.

وزیر اقتصاد در ادامه با دعوت مجدد از اساتید دانشگاه برای انتقال نظرات خود به وزارت اقتصاد، از ایجاد یک کانال دو سویه به همین منظور در آینده نزدیک خبر داد.

دژپسند همچنین از صاحب نظران دانشگاهی خواست، تا زمان راه اندازی کانال مذکور، نظرات خود را از طریق آدرس andishe@mefa.gov.ir و یا بخش ارتباط مستقیم با وزیر در پورتال وزارت اقتصاد به آدرس www.mefa.ir ارسال کنند.

وزیر اقتصاد با اشاره به راه اندازی ۱۰ هسته اندیشه ورزی در وزارت اقتصاد با موضوعات مختلف که اساتید دانشگاه نیز در این هسته‌ها نقش پررنگی دارند، تشکیل این هسته‌ها را مصداق عملی تقید خود به بهره مندی از نظرات دانشگاهیان در سیاست سازی‌های اقتصادی عنوان کرد.

دژپسند با تاکید بر اینکه اقتضائات اقتصادی و سیاسی دنیا حاکی از این است اگر عقل جمعی و شبکه اندیشه‌ای شکل نگیرد نمی‌توان موفق شد، اظهار داشت: تکرار یک مفهوم از زوایای گوناگون از ابعاد متفاوت به فهم آن موضوع و ملکه شدن در ذهن انسان کمک می‌کند.

وزیر اقتصاد با اشاره به تلاش جدی وزارت متبوع برای ساماندهی شبکه علمی کشور بمنظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، گفت: من تمایل دارم از شما نخبگان اقتصادی ایده بگیرم و پای این ایده بایستم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته