ژنرال سوری: کل اسرائیل در تیررس موشک‌های راهبردی ما هستند


خرداد: سرتیپ رضا شریقی افسر سابق ارتش سوریه بر در امان ماندن و وارد نیامدن هیچ خسارتی بر توانمندی موشکی سوریه به ویژه نوع استراتژیک آن و نگهداری از آن در مقرهای محرمانه و حفاظت شده تاکید...

خرداد: سرتیپ رضا شریقی افسر سابق ارتش سوریه بر در امان ماندن و وارد نیامدن هیچ خسارتی بر توانمندی موشکی سوریه به ویژه نوع استراتژیک آن و نگهداری از آن در مقرهای محرمانه و حفاظت شده تاکید کرد.

سرتیپ شریقی اظهار کرد، فرماندهی نظامی سوریه در اقدامی پیش‌دستانه زرادخانه‌های موشک‌های راهبردی خود را در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و تجاوزات مزدورانش در خاک سوریه و نمایندگان داعش، النصره و بقیه گروه‌های مرتبط با این دو گروه تروریستی که علیه ارتش سوریه در مناطق حائل بین نیروهای سوریه و اسرائیل در بلندی‌های جولان (خط ۱۹۷۴) و هم‌جوار آن می‌جنگند، حفظ کرد است.

وی به خبرگزاری اسپوتنیک تاکید کرد، توانمندی موشکی سوریه با قابلیت‌های بالا و ذخایر انبوه آن یکی از عوامل بازدارندگی در صورت وقوع جنگ گسترده در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.

این ژنرال سوری درباره دیدگاه بازدارندگی و تقابل احتمالی که سوریه اعلام کرده، فاش کرد، ارتش سوریه توانست توانمندی اصلی بازدارندگی خود در رأس آن توانمندی موشکی خود را طی سال‌های گذشته حفظ کند. این قابلیت موشکی با حفظ تعداد، کارایی و ایمنی در برابر حملات هیچ گونه خسارتی ندیده و نابود نشده است و این علی رغم تلاش‌های مورد حمایت دشمن اسرائیلی است که به دنبال افشای آن است و می‌خواهد با تکیه بر مزدورانش آنها را نابود کرده و به محل‌های استقرار این موشک‌ها حملاتی را انجام دهد.

وی در عین حال گفت: اسرائیل در تحقق این آرزویش ناکام مانده و می‌داند جنگ امروز به جنگ موشکی و جنگ‌های غیرمنتظره تبدیل شده و هرگونه جنگ از این قبیل چهره منطقه را به طور کل تغییر خواهد داد.

شریقی خاطرنشان کرد، تقابل احتمالی برعکس انتظارات و پیش‌بینی‌های ارتش رژیم صهیونیستی خواهد بود؛ پیش‌بینی‌هایی که هدف از آن نابودی سامانه‌های دفاع هوایی طی سال‌های جنگ و فراهم سازی شرایط برای جنگنده‌هایش برای عبور راحت از حریم‌هایی هوایی است و مشخص است آن به ناکام گذاشتن موشک‌های سوری به ایجاد سپر دفاع موشکی "گنبد آهنین" که شامل آتشبارهای موشک‌های پاتریوت هستند، مبادرت کرد.

سرتیپ شریقی تاکید کرد، طبق اطلاعات میدانی و نظامی ما این صحیح نیست که گنبد آهنین رژیم صهیونیستی بتواند موشک‌های سوری را در صورت وقوع جنگ دفع کند و موشک‌های راهبردی ما قادر به رسیدن به اهدافی در اراضی اشغالی هستند. این در کنار توسعه سلاح‌ها به واسطه دفاع هوایی است که از لحاظ کیفی دوچندان شده؛ موضوعی که اسباب نگرانی رهبران رژیم صهیونیستی را فراهم کرده و نگرانی‌های پنهان آنها را رو کرده است.

ژنرال سوری اشاره کرد، او در جبهه جنگ علیه نیروهای اسرائیلی حضور داشته و در جنگ تشرین در مقابله با ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ لبنان در سال ۱۹۸۲ شرکت داشته و به نظر او مرحله آینده مرحله تنش در کل منطقه خواهد بود و نه فقط در سوریه. مناقشات طرح‌ها در منطقه وجود دارند طرح نامعلوم آمریکا با طرح ترکیه در راستای اعلام طعم‌ورزی این کشور به خاک غیرحتمی است و ترکیه از این باب در تلاش برای مطرح کردن موضوع توافقنامه آدانا است که در تلاش برای تبدیل نیروهای تکفیری تروریستی به گروه‌های میانه‌رو و وارد کردن آنها به مذاکرات سیاسی برای حل بحران سوریه است.

این عضو سابق ارتش سوریه درباره اهداف اسرائیلی‌ها که در پس تجاوزات هر روزه آنها به سوریه وجود دارد نیز گفت: مشخص است آنچه بهار عربی خوانده شده برای هدف گرفتن گروه‌های پیشرو در جهان عرب به خصوص کشورهایی است که تهدید کننده رژیم صهیونیستی در آینده هستند. اهداف این طرح ویرانگر گروه‌های مختلف ملی و قومی به لحاظ سیاسی، اقتصادی و نظامی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن