«جلوه های بصری تهران» نقد می شود


«جلوه های بصری تهران» نقد می شود

«جلوه های بصری تهران» در پژوهشگاه فرهنگ ، هنر و ارتباطات مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، در نشست این هفته یک شنبه های انسان شناسی و فرهنگ ، «جلوه های بصری تهران» مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.این سلسله نشست ها به همت انجمن انسان شناسی و فرهنگ با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می شود.

در نشست نقد جلوه ای بصری تهران که یک شنبه این هفته، هفتم بهمن برگزار می شود، ابوالفضل ظغرایی، دکترای معماری از دانشگاه شهید مدرس و علی اکبری، دکترای معماری به ترتیب درباره گفتار انتقادی در نسبت تهران با پست مدرنیته و تهران فریب مدرن یا پست مدرن سخنرانی می کنند. ظغرایی عضو گروه شهرسازی مهندسین مشاور سبزاندیش پایش و نویسنده و محقق است. اکبری استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری و مدیر آتلیه معماری مهندسین مشاور دارستان است.

در ابتدای این نشست، فیلم «مرگ روشن» اثر «مسعود دهنوی» به نمایش در می آید. این فیلم مستند به آلودگی نوری در شهر تهران می پردازد. فیلم مرگ روشن به تهیه کنندگی احمد شفیعی، محصول خانه مستند انقلاب اسلامی است. دهنوی معتقد است که بسیاری از شهروندان از آلودگی نوری شهر خود خبر ندارند و هدف او از ساخت فیلم مرگ روشن آشنایی مردم با این معضل است و در آینده قرار است انیمیشن های کوتاه با این محوریت بسازد.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس