متهم پرونده ایران کنترا مامور بازگرداندن دمکراسی به ونزوئلا شد


خرداد: آمریکا یکی از دیپلمات‌های کارکشته خود را مامور کرد دمکراسی را به آمریکای لاتین به ویژه ونزوئلا بازگرداند. به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک...

خرداد: آمریکا یکی از دیپلمات‌های کارکشته خود را مامور کرد دمکراسی را به آمریکای لاتین به ویژه ونزوئلا بازگرداند.

به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا «الیوت آبرامز» قدیمی‌ترین دیپلماتی که علیه کمونیست‌ها در آمریکای لاتین مبارزه می‌کرد را بعنوان فرستاده واشنگتن برای بازگرداندن دمکراسی به ونزوئلا برگزیده است. آبرامز مسئول عملیات ضدکمونیستی در دولت ریگان در دهه هشتاد میلادی بود که علیه قدرت گرفتن کمونیست‌ها در آمریکای لاتین تلاش می‌‎کرد.

حالا آمریکا این دیپلمات قدیمی را برای آنچه بازگشت دمکراسی و مردم‌سالاری به ونزوئلا خوانده، دوباره به کار گرفته است. ترامپ در حرکتی عجیب خوان گایدو رهبر مخالفان دولت مادورو در ونزوئلا را بعنوان رییس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخت و بخشی از دیپلمات‌های آمریکایی را نیز از کاراکاس خارج کرد.

آبرامز کارنامه جالبی در زمینه حقوق بشر در آمریکای لاتین ندارد. او همچنان متهم به سکوت و همدستی با ارتش جنایتکار ال‌سالوادور در سال ۱۹۸۱ و در کشتار بیش از هزار غیرنظامی این کشور است. وی همچنین متهم به دو مورد پنهانکاری در پرونده موسوم به ایران کنترا هم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق