انقلاب اسلامی ایران طول عمر مردم را 20 سال افزایش داد


انقلاب اسلامی ایران طول عمر مردم را 20 سال افزایش داد

استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه اصفهان گفت: نظام اکثر دولت‌های اروپایی بر مبنای سکولار و جدایی دین از سیاست است، اما نظام موجود در ایران ترکیب دین و سیاست را دنبال می‌کند و به بیان دیگر اسلام سیاسی در ایران جلوداری می‌کند.

محمد علی بصیری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: چهل سال پیش دو نظام دوقطبی در جهان حاکم بود که بلوک شرق توسط شوروی و بلوک غرب توسط آمریکا رهبری می‌شد، با انقلاب اسلامی ایران این نظام دوقطبی اساساً نابود شد.

او ادامه داد: چهل سال است ایران شکافی در منطقه ایجاد کرده و دشمنان را به سبب آن دچار چالش کرده است، امروز ایران به عنوان تأثیر گذارترین قطب منطقه شناخته شده است که جبهه محور مقاومت یا هلال شیعی نقش کلیدی را در خاورمیانه ایفا می‌کند.

این استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه اصفهان با اشاره به نظرات کشورهای غربی درخصوص انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: به طور کلی دولت و ملت‌های غربی نگاهی منفی به انقلاب ایران داشتند و دارند و باید مراقب اینگونه نگاه‌ها بود.

بصیری در خصوص تفاوت سیاست‌های ایران با کشورهای اروپایی، اظهار کرد: نظام اکثر دولت‌های اروپایی بر مبنای سکولار و جدایی دین از سیاست است، اما نظام موجود در ایران ترکیب دین و سیاست را دنبال می‌کند و به بیان دیگر اسلام سیاسی در ایران جلوداری می‌کند.

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ملت ایران اشاره و خاطرنشان کرد: ایران طبق شعارهای خود مبنی بر مستقل بودن دولت تا اندازه‌ای به موفقیت دست پیدا کرده است چرا که نمایندگان مردم در سیاست‌های خارجی و داخلی دخیل هستند، در بعد اقتصادی نیز شاهد معضلاتی هستیم که نشان می‌دهد با استقلال اقتصادی فاصله زیادی داریم، اما به طور کلی انقلاب ایران سبب شد طول عمر در ایران چیزی حدود ۲۰ سال افزایش پیدا کند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در