درخواست سازمان ملل از هند و عربستان برای اخراج نکردن روهینگیایی‌ها


درخواست سازمان ملل از هند و عربستان برای اخراج نکردن روهینگیایی‌ها

گروه بین‌الملل ـ «یانگهی لی» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور میانمار، از مقامات عربستان و هند، عدم اخراج مسلمانان روهینگیا از این کشورها را خواستار شد.

درخواست سازمان ملل از هند و عربستان برای اخراج نکردن روهینگیایی‌ها

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی عربی»؛ یانگهی لی، در نشستی خبری در شهر «داکا»، پایتخت بنگلادش، نگرانی خود را در مورد اخراج مسلمانان روهینگیا از این دو کشور و اخراج اجباری آن‌ها به سمت بنگلادش ابراز کرد.
وی با اشاره به این که عربستان و هند قصد دارند در آینده‌ای نزدیک شماری از روهینگیایی‌ها را از کشور خود اخراج و به بنگلادش بفرستند، گفت: این مردم از ظلم در میانمار فرار کرده‌اند و باید به طور مناسب با آنها رفتار کرد.
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور میانمار در ادامه ارائه آموزش رسمی برای کودکان پناهجوی روهینگیایی در بنگلادش که در آینده‌ای نزدیک امکان بازگشت به میانمار را ندارند، خواستار شد.

چندی پیش، پلیس هند از دستگیری 61 مسلمان روهینگیایی خبر داد و گزارش‌ها حاکی از آن است که از ابتدای سال جاری میلادی 1300 نفر از مسلمانان روهینگیا به دلیل ترس از اینکه به میانمار فرستاده شوند، از هند به بنگلادش رفته‌اند. همچنین، مقامات عربستان قصد دارند 250 نفر از مسلمانان روهینگیا را از کشور خود اخراج کرده و به بنگلادش بفرستند.

از شهریور سال 1396، ارتش میانمار و شبه‌نظامیان بودایی عملیات نظامی و کشتار وحشیانه‌ای علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین به راه انداختند و براساس منابع محلی و بین‌المللی، هزاران روهینگیایی تاکنون جان خود را از دست داده و حدود یک میلیون نفر از آنها مجبور به فرار از میانمار شده‌اند.
بسیاری از آوارگان روهینگیایی در اردوگاه‌هایی پرازدحام در بنگلادش زندگی می‌کنند و حکومت میانمار، مسلمانان روهینگیا را به‌عنوان شهروند نمی‌شناسد و آنها را مهاجران غیر نظامی از بنگلادش می‌داند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط