تمرکز اوپک بر پیشگیری از مازاد عرضه نفت است


تمرکز اوپک بر پیشگیری از مازاد عرضه نفت است

دبیرکل اوپک اعلام کرد که این سازمان و متحدانش بر پیشگیری از مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی پیش از نشست ماه آوریل تمرکز می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از داووس، محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، اعلام کرد: این سازمان و متحدانش در صورت افزایش ذخیره‌سازی نفت در سه ماه نخست سال جاری میلادی، احتمال اقدام‌های بیشتر را در نشست آینده خود در ماه آوریل رد نمی‌کنند.

وی گفت: ما همچنان بر توازن عرضه و تقاضای نفت متمرکز هستیم؛ چالش ما حفظ این توازن است.

دبیرکل اوپک افزود: ما شاهد افزایش ذخیره‌سازی‌ها فراتر از میانگین پنجساله بوده‌ایم. دو ماه پیش، ما شاهد کمبود عرضه بودیم و قصد داریم تضمین کنیم که ذخیره‌سازی‌ها در بازه میانگین پنج ساله باقی می‌مانند.

بارکیندو اعلام کرد: تولیدکنندگان نفت، کاهش چشمگیری در عرضه خود داشته‌اند تا جلوی عرضه مازاد در سه ماهه نخست سال 2019 میلادی را بگیرند و بازار نفت به‌خوبی به این اقدام واکنش نشان داده است.

وی گفت: ما شاهد کاهش شدید از سوی تولیدکنندگان پیشتاز بوده‌ایم تا از افزایش دوباره ذخیره‌سازی‌ها در سه ماه نخست، پیشگیری کنند، ما از واکنش بازار بسیار خرسند هستیم.

دبیرکل اوپک همچنین با بیان اینکه افزایش عرضه نفت آمریکا استمرار نخواهد داشت، گفت: قبول دارم که بسیاری از تحلیلگران، افزایش تولید نفت آمریکا، به‌ویژه تولید نفت شیل را دست‌کم گرفتند، ما با شرکت‌های آمریکایی دیدار داشته‌ایم و شنیده‌ایم که این افزایش نمی‌تواند در میان‌مدت استمرار یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد