واردات هر هفته 50 هزار راس دام زنده


واردات هر هفته 50 هزار راس دام زنده

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام: با انعقاد قراردادی هر هفته 50 هزار راس دام وارد کشور می‌شود

حمید ورناصری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، اظهار داشت: برای تامین نیاز بازار به گوشت اقدامات زیادی انجام گرفته از جمله واردات گوشت گوسفندی تازه که به صورت روزانه از استرالیا و آسیای میانه انجام می‌گیرد و در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود و همچنین عرضه گوشت گوساله منجمد هم در برخی صنوف منتخب و سازمان میادین انجام می‌گیرد.
وی افزود: برای تکمیل این فرآیند اقدام دیگری نیز انجام شده که انعقاد قرارداد برای واردات دام زنده است و ظرف روز‌های آتی با واردات هفتگی ۵۰ هزار راس دام این موضوع محقق میشود.
ورناصری ادامه داد: دام‌های وارد شده در کشتارگاه‌های تهران و استان‌ها مختلف کشتار می‌شود و به صورت لاشه تازه در تمامی شبکه‌های توزیع منتخب تهران و شهرستان‌ها عرضه می‌شود.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به صف‌های طولانی خرید گوشت دام به نرخ دولتی اظهار داشت: فاصله قیمتی میان بازار و این مراکز باعث تشکیل این صف‌های طولانی شده و باید گوشت آسان‌تر در دسترس شهروندان قرار گیرد تا این مشکل برطرف شود.
وی افزود: واردات هفتگی دام زنده از یک سو کوتاهتر شدن این صفوف و دسترسی آسان به گوشت دام را در پی دارد و از سویی دیگر به دلیل افزایش عرضه، کاهش قیمت را به دنبال خواهد داشت.
ورناصری خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و سایر سازمان‌های نظارتی، نظارت خود را بر عرضه با قیمت‌های مصوب و همچنین نحوه عرضه تشدید خواهند کرد تا از هرگونه تخلف جلوگیری شود.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به ادامه عرضه مرغ منجمد و گرم نیز تصریح کرد: در تهران تمام میادین تره بار گوشت مرغ را با قیمت ۹۸۰۰ تومان عرضه می‌کنند و در این خصوص مراجعات بسیار زیاد است و این روند تا زمانی که قیمت مرغ در بازار متعادل شود ادامه می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا