قیمت دلار و سکه در بازار امروز


بازار ارز هفته جاری را با ثبات نسبی نسبت به هفته گذشته آغاز کرد، در بازار طلا نیز قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز به چهار میلیون و 155 هزار تومان رسیده است.

صراط:

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (شنبه) به چهار میلیون و ۱۵۵ هزار تومان رسیده و هر رم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۷۱ هزار و ۴۳۰ تومان قیمت دارد.

به گزارش ایسنا امروز قیمت سکه طرح قدیم با قیمتی معادل چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۷۲۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۳۰۳ دلار رسیده است.

این در حالی است که در بازار جهانی، به‌دنبال عقب‌گرد دلار آمریکا و نگرانی‌ها پیرامون ناملایمات ژئوپلیتیکی، در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۱۸.۳۰ دلار یا ۱.۴ درصد افزایش پیدا کرد و در ۱۳۰۴.۲۰ دلار بسته شد و برای کل هفته حدود ۱.۲ درصد افزایش ثبت کرد.

دلار بانکی ۲۰۰ تومان گران‌تر از صرافی‌

در بازار ارز اما بانک‌ها امروز هر دلار آمریکا را ۲۰۰ تومان بالاتر از صرافی‌های مجاز می‌خرند.

نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها که مجوز آن در نیمه نخست امسال از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها داده شد، امروز (ششم بهمن) نسبت به روز چهارشنبه هفته گذشته با افزایش قابل توجهی همراه بوده و بانک‌ها امروز هر دلار آمریکا را ۱۱ هزار و ۸۵۰ تومان می‌خرند.

این در حالی است که براساس اعلام بانک مرکزی نرخ خرید هر دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز ۱۱ هزار و ۶۵۰ تومان است.

نرخ فروش یورو در صرافی‌های بانکی نیز امروز ۱۳ هزار و ۵۲۰ تومان است و این نوع ارز از سوی این صرافی‌ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود. همچنین بانک‌ها امروز هر پوند انگلیس را ۱۵ هزار و ۶۵۲ تومان می‌خرند.

شعب ارزی بانک‌های تجارت، سامان، ملی، ملت و پارسیان همچنین می‌توانند ارز مسافرتی را تا سقف ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها در صورت کامل بودن مدارک مسافران بفروشند که این ارز را به قیمت ۱۳ هزار و ۷۹۱ تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند و با احتساب کارمزد به حدود ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان می‌رسد.

قیمت ارز در صرافی‌های مجاز

همچنین براساس آخرین ارزیابی‌ها از نرخ ارز براساس معاملات انجام شده در صرافی‌های مجاز تا ساعت ۱۶ امروز، نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا ۱۱ هزار و ۵۵۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۱ هزار و ۶۵۰ تومان بوده است. نرخ خرید یورو نیز معادل ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان بوده و هر یورو در صرافی‌های مجاز ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شده است که نسبت به آخرین روز هفته گذشته تغییر چندانی را به همراه نداشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / مرکز فرماندهی اسرائیلی‌ها در غزه به آتش کشیده شد