افزایش 50 درصدی درآمدهای حاصل از حقوق دولتی بخش معدن در لایحه بودجه 98


افزایش 50 درصدی درآمدهای حاصل از حقوق دولتی بخش معدن در لایحه بودجه 98

عصر اعتبار- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در لایحه بودجه سال 98 درآمدهای حاصل از حقوق دولتی در بخش معدن و صنایع معدنی برابر با یک هزار و 600 میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، داریوش اسماعیلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به درآمد پیش بینی شده برای معادن در لایحه بودجه سال98، گفت: در لایحه بودجه سال 98 درآمدهای حاصل از حقوق دولتی در بخش معدن و صنایع معدنی برابر با یک هزار و 600 میلیارد تومان است این درحالی است که این درآمد در سال جاری و براساس قانون بودجه 97 برابر با یک هزار میلیارد تومان است.

نماینده مردم سروستان، کوار، خرامه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درآمد یک هزار و 600 میلیارد تومانی پیش‌بینی شده برای بخش معادن در سال آینده قابل وصول است، افزود: حقوق دولتی معدن در قانون بودجه 97 صد درصد محقق شده است و حقوق دو ماه پایانی نیز به آن افزوده می‌شود. در واقع درآمد بیش از مبلغ پیش بینی شده محقق خواهد شد.
داریوش اسماعیلی

100 درصد درآمد معادن به وزارت صمت بازنمی‌گردد

وی با اشاره به مشکلات حوزه معدن کشور، اظهار کرد: بند "پ " ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه که - درباره استرداد تمام درآمد حاصل از معدن به وزارت صمت است- اجرایی نمی‌شود در واقع براساس این قانون باید 100 درصد درآمد حاصل از معدن مجدد به این حوزه بازگردد در حالی که این مهم در هیچ سالی محقق نشد.

براساس قانون بودجه سال 97 مقرر شد از یک هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از بخش معدن 500 میلیارد تومان به وزارت صنعت، معدن و تجارت بازگردد در حالیکه تاکنون تنها 270 میلیارد تومان به این وزارتخانه تخصیص داده شده است

تنها 270 میلیارد تومان در سال 97 از درآمد معادن به وزارت صمت مسترد شد

رییس سازمان سازمان نظام مهندسی معدن ادامه داد: براساس قانون بودجه سال 97 مقرر شد از یک هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از بخش معدن 500 میلیارد تومان به وزارت صنعت، معدن و تجارت بازگردد در حالیکه تاکنون تنها 270 میلیارد تومان- که 100 میلیارد آن اسناد خزانه است- به این وزارتخانه تخصیص داده شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه باید اعتبارات مربوط به بخش معدن را به درستی تخصیص دهد، خاطرنشان کرد: در لایجه بودجه سال 98 تنها 62.5 درصد یعنی حدود نهصد و 50 میلیارد تومان از درآمد معادن به وزارت صمت بازمی‌گردد در حالی که براساس برنامه ششم توسعه این مبلغ باید 100درصدی به حساب وزارت صنعت واریز شود.

ضرورت استفاده از ظرفیت معادن متروک و راکد

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به ظرفیت معادن متروکه ، یادآور شد: در صورتی که شرایط اقتصادی، فنی و تکنولوژی لازم برای بهره برداری از معدن وجود نداشته باشد معدن تعطیل شده و از آن به عنوان معدن متروک یاد می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معادن راکد معادنی هستند که در حال حاضر استخراج نمی‌شوند اما حاوی ماده معدنی هستند، تاکید کرد: در حال حاضر با بهبود شرایط فنی و تکنولوژی بخشی از معادن متروک و راکد قابل استفاده هستند و می‌توان درآمد مناسبی از آنها به دست آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!