دعا انسان را به سوی ملکوت پرواز می‌دهد


دعا انسان را به سوی ملکوت پرواز می‌دهد

حجت الاسلام هاشمیان گفت: در باب دعا و توسل ما به اهل بیت(ع)، مخاطب دعا همواره خداوند است و ائمه(ع) به عنوان محبوبان عالم و مقربان درگاه الهی وسیله ما برای تقرب به خدا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم هاشمیان» شامگاه سه شنبه (۲بهمن) در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: در باب دعا و توسل ما به اهل بیت(ع)، مخاطب دعا همواره خداوند است و ائمه(ع) به عنوان محبوبان عالم و مقربان درگاه الهی وسیله ما برای تقرب به خدا می‌شوند.

استاد حوزه علمیه افزود: خداوند خاندان پیامبر(ص) را در علم خود برگزیده درباره آن برای ما سرمایه‌گذاری کرده است، آنان بهترین جایگاه را در عالم تکوین دارند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان درباره دعای توسل، عنوان کرد: وهابی‌ها ما را به واسطه توسل به اهل‌بیت(ع) مشرک محسوب می‌کنند، اما به این آیه قرآن توجه ندارند که خداوند فرموده است کسانی که به خود ظلم کردند به درگاه الهی استغار کرده و به نزد پیامبر خدا(ص) بروند و از او بخواهند که برای آنها دعا و استغفار کند.

استاد حوزه علمیه افزود: ما بر اساس این آیه قرآن کریم پیامبر(ص) و خاندان او را واسطه استغفار به درگاه الهی قرار می‌دهیم اما مخاطب اصلی ما خداوند است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن فرموده است که شما برای ما وسیله بیاورید، اظهار کرد: حتی نماز هم وسیله و علت است که ما را به عالم بالا سوق می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با بیان اینکه همه ما انسان ها از عالم وحدت به عالم کثرت آمدیم، ابراز کرد: برای بالا رفتن به عالم وحدت باید وسیله داشته باشیم، خداوند در آیه 99 سوره یونس فرموده اگر اراده کنم می‌توانم همه انسان‌ها را یکجا مومن قرار دهم اما این کار را انجام نمی‌دهم ای پیامبر(ص) شما هم چنین نکنید زیرا انتخاب دین نباید با اکراه همراه باشد.

استاد حوزه علمیه، بهشتی که خداوند به انسان داده بودند بدون زحمت به دست او آمده بود، گفت: بهشتی که انسان در این دنیا برای آخرت خود درست می‌کند با زحمت به دست می‌آید به همین دلیل آن را رها نخواهد کرد.

وی افزود: از مرقد ائمه معصومین(ع) نور به آسمان می‎رود، آنها مقربان درگاه الهی هستند به همین دلیل ما به آنها توسل می‌کنیم. دعا انسان را به سوی ملکوت پرواز می‌دهد، از جمله دعاهایی که انسان را پرواز می‌دهد دعای کمیل و خمس عشر است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا