کیفیت هوای 6 منطقه شهر مشهد در وضعیت هشدار است


کیفیت هوای 6 منطقه شهر مشهد در وضعیت هشدار است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوا در سطح شش منطقه از کلانشهر مشهد امروز هفتم بهمن ماه در شرایط هشدار قرار دارد


به گزارش شهرآراانلاین به نقل از ایرنا، تورج همتی ، میانگین کنونی شاخص کیفیت هوای مشهد را 91 ای.کیو.آی و در آستانه وضعیت هشدار اعلام و بیان کرد: کیفیت کنونی هوا در ایستگاههای وحدت با 131، خیام شمالی با 126، رسالت با 110، چمن با 105، ویلا با 102 و امامیه با 101 ای.کیو.آی در وضعیت هشدار است.

وی گفت: در صورت تداوم تخلیه آلاینده ها به هوای مشهد طی ساعات آینده کیفیت هوا در مناطق شهید کریمی، شهید مفتح و شهر نیز به وضعیت هشدار می رسد.

بهره گیری از ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی در جلوگیری از افزایش حجم آلاینده ها در مناطق مختلف مشهد موثر است.

طی 10ماه گذشته شهروندان مشهد 34 روز هوای پاک، 231 روز هوای سالم، 38 روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و سه روز هوای ناسالم برای همه گروهها را پشت سر گذاشتند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا در کمتر از 50 ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین 50 تا 100 در وضعیت سالم است.

شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 ای.کیو.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است و اعداد بین 151 تا 200 ای.کیو.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود.

وضعیت هوا با ای.کیو.آی بین 200 تا 300 در حالت اضطرار و بیشتر از 300 نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در