مرمت و بازسازی 37 رشته قنات در میرجاوه


مرمت و بازسازی 37 رشته قنات در میرجاوه

‌مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرزی میرجاوه گفت: قنوات از مهمترین منابع تأمین آب بخش کشاورزی در شهرستان بشمار می‌رود و در این شهرستان بیش از 276 رشته قنات و چشمه قنات در بخش‌های مرکزی و لادیز وجود دارد که 24 رشته از آن در بخش مرکزی و 252 رشته در بخش لادیز شهرستان میرجاوه است.

‌به گزارش ایسنا- به نقل از اداره جهادکشاورزی شهرستان میرجاوه، محسن کهرازهی افزود: کاهش بارندگی در شهرستان باعث کم آبی قنوات در فصل گرما شده که به دلیل خشکسالی‌های اخیر جوابگوی مصرف کشاورزان نیست.

وی بیان کرد: به دلیل اهمیت قنوات در توسعه و حفظ وضعیت موجود بخش کشاورزی هر ساله اعتبار قابل توجهی جهت مرمت و بازسازی قنوات شهرستان اختصاص می‌یابد که امسال با مساعدت سازمان جهاد کشاورزی استان و مشارکت کشاورزان با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کار مرمت و بازسازی ۳۷ رشته قنات در بخش مرکزی و لادیز در دستور کار قرار گرفت، که هزینه مرمت و بازسازی ۲۲ رشته قنات از اعتبارات استانی و شاخص توسعه و ۱۵ رشته قنات از اعتبارات ملی تأمین شده است.

وی تاکید کرد: از اعتبارات ملی شهرستان ۹۰۰ میلیون تومان سهم ۸۵ درصدی دولت و ۱۵۰ میلیون تومان سهم مشارکت ۱۵ درصدی کشاورزان برای ۱۵ رشته قنات بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میرجاوه گفت: کار مرمت و بازسازی قنوات با مشارکت فعال بهره برداران و کشاورزان و با پرداخت سهم خودیاری با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش