سفر یک سوم مسافران جمهوری آذربایجان به ایران


سفر یک سوم مسافران جمهوری آذربایجان به ایران

براساس آمار این گزارش، در سال 2018 میلادی میزان سفر شهروندان آذربایجانی به ایران 8/ 71 درصد افزایش داشته؛ افزایشی که موجب شد تا جمهوری آذربایجان بعد از عراق در رتبه دوم بیشترین سفر ورودی به ایران قرار گیرد. اما در جهت عکس، سفر ایرانی ها به جمهوری آذربایجان بیش از 33درصد کاهش داشته است. به گزارش کمیته دولتی آمار جمهوری آذربایجان که در ایرنا منتشر...

آمارهای اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه تعداد گردشگر ورودی خبر از آن می دهد که میزان ورود مسافر از جمهوری آذربایجان به ایران در سال ۹۷ رو به افزایش بوده است؛ آماری که البته با گزارش کمیته دولتی آمار جمهوری آذربایجان نیز همخوانی دارد، گزارشی که نشان دهنده افزایش چشمگیر ورود گردشگران آذربایجانی به ایران است.

براساس آمار این گزارش، در سال ۲۰۱۸ میلادی میزان سفر شهروندان آذربایجانی به ایران ۸/ ۷۱ درصد افزایش داشته؛ افزایشی که موجب شد تا جمهوری آذربایجان بعد از عراق در رتبه دوم بیشترین سفر ورودی به ایران قرار گیرد. اما در جهت عکس، سفر ایرانی ها به جمهوری آذربایجان بیش از ۳۳درصد کاهش داشته است.

به گزارش کمیته دولتی آمار جمهوری آذربایجان که در ایرنا منتشر شده است، سال گذشته میلادی ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان به کشورهای خارجی سفر کردند که ۶/ ۳۳ درصد از این سفرها به جمهوری اسلامی ایران بوده است. کارشناسان، دلیل افزایش سفر شهروندان جمهوری آذربایجان به ایران را افزایش نرخ ارز در ایران و افزایش قدرت خرید منات (واحد پول ملی جمهوری آذربایجان) می دانند.

در همین حال، آمارهای کمیته دولتی آمار جمهوری آذربایجان همچنین نشان می دهد در سال گذشته میلادی ۲/ ۲۹ درصد از شهروندان جمهوری آذربایجان به گرجستان، ۹/ ۱۸ درصد به روسیه، ۳/ ۱۲ درصد به ترکیه، ۴/ ۱ درصد به اوکراین، ۹/ ۰ درصد به امارات متحده عربی و ۷/ ۳ درصد نیز به کشورهای دیگر سفر کردند. بر این اساس در سال ۲۰۱۸ میلادی تعداد سفر شهروندان آذربایجانی به گرجستان در مقایسه با یک سال قبل ۲/ ۴ درصد، به ترکیه ۹/ ۰ درصد و به روسیه ۳/ ۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « دنیای اقتصاد » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل