ورمزیار: ژاپن «اقتصادی» بالا آمده اما مرموز و زیرک است/ قهرمانی برازنده ایران است


ورمزیار: ژاپن «اقتصادی» بالا آمده اما مرموز و زیرک است/ قهرمانی برازنده ایران است

کارشناس فوتبال ایران اعتقاد دارد که اگر در این دوره از جام ملت‌ها فقط یک تیم شخصیت قهرمانی داشته باشد, آن تیم بدون شک ایران است.

صادق ورمزیار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم, درباره عملکرد تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا 2019, اظهار داشت: تیم ملی تا اینجای کار عملکرد بسیار خوبی داشته و خداراشکر تاکنون تیم‌مان در مسیر خوبی قرار گرفته است. تیم ملی در مرحله گروهی به عنوان صدرنشین صعود کرد, آنهم در گروهی که دو تیم دیگر آن (عراق و ویتنام) خود مدعی شده بودند.

وی راجع به دیدار‌های ایران مقابل عمان و ویتنام در مرحله حذفی این رقابت‌ها, افزود: تیم ملی یک بازی خیلی سخت را مقابل عمان پشت سر گذاشت و خیلی خوب توانست این تیم را از پیش رو بردارد, چراکه عمان تیمی بود که می‌توانست برای ما خطرساز باشد، اما بچه‌ها در این بازی خیلی خوب کار کردند. حریف بعدی ایران، چین بود که البته می‌شد پیش‌بینی کرد که این تیم با سرمایه‌گذاری‌ که داشته است و داشتن سرمربی مانند مارچلو لیپی می‌تواند حریف سختی باشد. چینی‌ها در این بازی برخلاف تیم‌هایی مثل عمان, دفاعی بازی نکردند و به فکر حمله کردن بودند، اما در نهایت تیم ملی در این بازی هم با قدرت ظاهر شد و به نیمه نهایی رسید. در مجموع تیم ما در طول بازی‌های گذشته با قدرت بوده و با صلابت به این مرحله رسیده است.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه «شرایط روحی و روانی تیم ملی ایران از همه تیم‌های مسابقات بهتر است», تصریح کرد: درست است که ژاپن تاکنون اقتصادی بالا آمده است، اما نمی‌توانیم بگوییم که این تیم خوب بازی نمی‌کند. ژاپن در همه بازی‌هایش با اختلاف یک گل به پیروزی رسیده است و این نشان از مرموز بودن و زیرکی این تیم دارد و این موضوع می‌تواند برای ما خطرناک باشد.

ورمزیار خاطرنشان کرد: ژاپن پنج شش بازیکن لژیونرش را به این مسابقات نیاورده است و با این حال دارد خوب نتیجه می‌گیرد. این تیم با دعوت از بازیکنان جوان دارد برای جام جهانی 2022 آماده می‌شود تا در این رقابت‌ها بازیکنانی با رده سنی پایین و باتجربه داشته باشد. مصاف با ژاپن خیلی می‌تواند سخت باشد، چون این تیم برخلاف چین و کره جنوبی فوتبال زیرکانه و مرموزانه به نمایش می‌گذارد و بسیار تیم باهوشی است.

وی در ادامه راجع به سایر تیم‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: خیلی انتظار نداشتیم که امارات تا نیمه نهایی بالا بیاید، اما شاید به دلیل شرایط میزبانی, دید AFC به این تیم خوب بوده و توانسته است به هر ترتیب تا اینجای کار بالا بیاید. قطر اما از روز اول فوتبال خوبی به نمایش گذاشته است و می‌توانیم بگوییم که این تیم خطرناک‌ترین حریف برای ماست. قطر برای حضور در جام جهانی 2022 که به میزبانی خودش برگزار می‌شود, برنامه دارد و تا اینجای کار نیز جزو مدعیان اصلی جام به حساب می‌آید.

کارشناس فوتبال ایران مطرح کرد: دیدار ما با تیم‌های شرق آسیا نسبت به غرب آسیا سخت‌تر نیست, چراکه ما نسبت به تیم‌های شرقی از نظر فیزیکی بهتریم و اگر روی سرعت بازیکنان آنها مسلط شویم می‌توانیم در 90 دقیقه کارشان را تمام کنیم، اما این شرایط برای تیم‌های غرب آسیا متفاوت است. تیم‌هایی مانند عمان, عربستان, عراق و قطر سبک فوتبال‌شان مثل ما فیزیکی و تکنیکی است و این کار را برای ما سخت می‌کند.

ورمزیار با اشاره به اینکه دیدار با قطر سختر از ژاپن خواهد بود, راجع به قهرمانی ایران گفت: اگر قرار باشد در این دوره جام ملت‌ها فقط یک تیم شخصیت قهرمانی داشته باشد, آن تیم بدون شک ایران است. اگر ایران شخصیت قهرمانی نداشته باشد هیچ تیم دیگر در آسیا این شخصیت را نخواهد داشت. ایران برازنده‌ترین تیم برای قهرمانی آسیاست به شرط اینکه همین یکدستی و صلابت تیم ملی تا پایان رقابت‌ها حفظ شود.

وی تأکید کرد: در مرحله گروهی اختلافاتی به وجود آمده بود که خداراشکر چندوقتی است صحبتی از آن نشده و امیدوارم تا پایان رقابت‌ها همین‌طور ادامه پیدا کند. امیدوارم کسی مصاحبه‌ای برای به‌هم خوردن آرامش تیم ملی انجام ندهد و اگر خواستند بعد از پایان رقابت‌ها این موضوعات و درگیری‌ها را ادامه بدهند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر